Ez a hír is érdekelheti
Nap mint nap katasztrofális állapotok uralkodnak a kecskési vasúti átjárónál +videó +képek

Sokan várnak erre régóta
Ahogy arról már egy korábbi cikkünkben is írtunk, elkészült az Építési és Közlekedési Minisztérium idei közbeszerzési terve, melyben két szegedi projekt is szerepel. Az egyik a történelmi léptékű vasúti pálya fejlesztés, utóbbi a buszpályaudvar vasútállomás mellé költöztetése. Nem csak a vasútvonalat korszerűsítenék azonban, hanem az utasforgalmi létesítmények és a vasúti átjárók is terítékre kerülnének.
Ahogy fentebb is írtuk, nem csak a vasúti pálya járna jól a korszerűsítéssel, hanem a vonalon lévő összes utasforgalmi létesítményt felújítanák, akadálymentesítik azokat és ahol szükséges P+R parkolókat alakítanak ki.
Mindemellett a tervek között szerepel, hogy megépítik a Szabadkai úti aluljárót Szegeden. Ezzel szemben a többi szegedi vasúti átjárót nem említik a tervek között, tehát a Dorozsmai és a Bajai úti átkelés is sorompós maradna.
Ahogy arról már korábban is értekezett lapunk, régóta problémás és sok nehézséget szül a kecskési vasúti átjárónál a közlekedés. Óriási dugók alakulnak ki, és rendkívül hosszú a menetidő. Már nem csak a csúcsforgalom (tehát a reggel 7-9 és a délután 15-17 óra között) idején jellemző ez, hanem a nap nyugodtabbnak gondolt időszakaiban is.
Magyarország kormánya az elmúlt száz év legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készül a következő két évben, mintegy 600 milliárd forintot tervez a Szeged-Kecskemét-Cegléd-Budapest vasúti térség fejlesztésére és átalakítására - jelentette be novemberben Lázár János Építési és Közlekedési miniszter.
A 140-es vasútvonal Kiskunfélegyháza és Szeged közötti szakaszának felújítása a tervek szerint 2029 szeptemberére készülne el.
Először a vasúti pálya két nyomvonalúvá építése és korszerűsítése valósul meg mintegy 175 milliárd forintból. Ennek folytatásaként 3,5 milliárd forintból megtervezik a Kiskunfélegyházától Ceglédig tartó vasúti pálya szintén két nyomvonalúvá változtatását.
A vasúti pályát a jelenlegi 100 kilométerórás sebességről 160-ra tornáznák fel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.