Szeged

Vége a várakozásnak? Megépülhet a Szabadkai úti vasúti aluljáró

Vége a várakozásnak? Megépülhet a Szabadkai úti vasúti aluljáró

Sokan várnak erre régóta

Tóth Norbert
Szerző: Tóth Norbert
2025. április 6., vasárnap
Vége a várakozásnak? Megépülhet a Szabadkai úti vasúti aluljáró

Ahogy arról már egy korábbi cikkünkben is írtunk, elkészült az Építési és Közlekedési Minisztérium idei közbeszerzési terve, melyben két szegedi projekt is szerepel. Az egyik a történelmi léptékű vasúti pálya fejlesztés, utóbbi a buszpályaudvar vasútállomás mellé költöztetése. Nem csak a vasútvonalat korszerűsítenék azonban, hanem az utasforgalmi létesítmények és a vasúti átjárók is terítékre kerülnének.

 

Aluljáró készülhet a Szabadkai úton?

Ahogy fentebb is írtuk, nem csak a vasúti pálya járna jól a korszerűsítéssel, hanem a vonalon lévő összes utasforgalmi létesítményt felújítanák, akadálymentesítik azokat és ahol szükséges P+R parkolókat alakítanak ki.

Mindemellett a tervek között szerepel, hogy megépítik a Szabadkai úti aluljárót Szegeden. Ezzel szemben a többi szegedi vasúti átjárót nem említik a tervek között, tehát a Dorozsmai és a Bajai úti átkelés is sorompós maradna.

 

Óriási szükség van az aluljáróra

Ahogy arról már korábban is értekezett lapunk, régóta problémás és sok nehézséget szül a kecskési vasúti átjárónál a közlekedés. Óriási dugók alakulnak ki, és rendkívül hosszú a menetidő. Már nem csak a csúcsforgalom (tehát a reggel 7-9 és a délután 15-17 óra között) idején jellemző ez, hanem a nap nyugodtabbnak gondolt időszakaiban is.


 

Történelmi léptékű vasútfejlesztés

Magyarország kormánya az elmúlt száz év legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készül a következő két évben, mintegy 600 milliárd forintot tervez a Szeged-Kecskemét-Cegléd-Budapest vasúti térség fejlesztésére és átalakítására - jelentette be novemberben Lázár János Építési és Közlekedési miniszter.

A 140-es vasútvonal Kiskunfélegyháza és Szeged közötti szakaszának felújítása a tervek szerint 2029 szeptemberére készülne el.

Először a vasúti pálya két nyomvonalúvá építése és korszerűsítése valósul meg mintegy 175 milliárd forintból. Ennek folytatásaként 3,5 milliárd forintból megtervezik a Kiskunfélegyházától Ceglédig tartó vasúti pálya szintén két nyomvonalúvá változtatását.

A vasúti pályát a jelenlegi 100 kilométerórás sebességről 160-ra tornáznák fel.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.