Ez a hír is érdekelheti
A BYD bemutatta új modelljét, amit Szegeden gyártanak majd +fotók

Intelligens megoldásokkal készülnek: lehetővé válik, hogy az autó parkolás közben áramot termeljen, amit akár el is adhatunk
Hihetetlen ütemben halad a kínai BYD első európai autógyárának építése Szegeden. Hétről hétre látványos előrelépés történik a munkálatokban: a gyárépületek vázszerkezete már nagyrészt elkészült, és már a tetőfedés, valamint a külső burkolatok szerelése is folyamatban van. A tervek szerint az üzem még 2025 végén megkezdi működését.
Minden a tervek szerint halad
– jelentette ki a minap Stella Li, a BYD (Build Your Dreams) ügyvezető alelnöke, aki egyben a kínai vállalat amerikai–európai divíziójának vezérigazgatója is. Az 55 éves üzletasszony fake newsnak nevezte, hogy bármilyen vizsgálat lenne az e-autógyárral szemben.
Arról szóltak korábban a hírek, hogy az Európai Unió vizsgálatot készít elő a BYD szegedi gyárával kapcsolatban. A hírek szerint Brüsszel arra kíváncsi, hogy a 300 hektáron épülő e-autó-gyár részesült-e tisztességtelen kínai állami támogatásokban.
Elsőként a Dolphin és az Atto 3 modellek szerelésével kezdenek a gyárban, majd később csatlakozhat ezekhez a kisebb méretű Seagull és Atto 2 is, a gyártási volumen pedig évi több százezer darabra nőhet.
Az e-autó-gyár közelében működő Science Parkban a Szegedi Tudományegyetem tudósai áttörő kutatásokat folytatnak a hidrogéntechnológia, valamint a szintetikus benzin, az e-benzin előállítása terén. A BYD számára is rendkívül fontos az innováció: jövőre egy kutatás-fejlesztési központot nyit Szegeden.
Stella Li véleménye szerint ez egy új szintet ad a jelenlétüknek, hiszen a gyár a termelés mellett új ötletekkel is előáll majd.
Az Index cikkében olvasható, hogy a jövőben a fiatalabb generáció számára az önvezető autók mellett a BYD tervezi a „tevezető” – szigorúan púpok nélkül – autók fejlesztését is, ami a kötetlenebb hangvezérlést kedvelők körét célozza majd meg.
Stella Li szerint az e-autó-gyár elsősorban minőségi technológiát kínál majd. Mint mondta: minden modelljük intelligens megoldásokkal készül, és 8 év garanciát kínálnak az akkumulátorokra. Példaként hozta fel a V2G-technológiát, amely lehetővé teszi, hogy az autó parkolás közben áramot termeljen, amit akár el is adhatunk – így nemcsak pénzbe kerül az autó, hanem pénzt is hozhat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.