Ez a hír is érdekelheti
Októberben indulhat a BYD szegedi gyára +videó

Rapid tempóra kapcsolt a szegedi BYD gyár építése.
A BYD szegedi elektromos autógyárának építése gyorsabb ütemben halad a vártnál. Az eredetileg 2025 végére tervezett gyártás akár már októberben megkezdődhet.
A beruházás egyik fő mozgatórugója az Európai Unió által kivetett 30 százalékos vám, amely a Kínában gyártott elektromos autókra vonatkozik. A szegedi üzemben összeszerelt járművek viszont mentesülnek ettől, így a vállalat számára kiemelten fontos, hogy mielőbb beindítsa a termelést.
Gigaberuházás a Dél-Alföldön
A 300 hektáron épülő gyár összesen 8-10 ezer munkahelyet teremt a térségben. Az előzetes becslések szerint a projekt teljes költsége elérheti az 5 milliárd eurót. Az építési munkálatok előkészületei 2024 februárjában kezdődtek, azóta folyamatosan érkeznek az építőanyagok a kiskundorozsmai PSP Terminalba. Az elkövetkező három évben legalább négymillió tonna ömlesztett árut szállítanak ide vasúton.
Európai beszállítói lánc kiépítése
A BYD nem csupán magyar, hanem törökországi gyára számára is egy új európai beszállítói hálózatot kíván létrehozni. Február 20–21-én a vállalat vezetői Torinóban tárgyalnak 300 olasz beszállítóval, akik a magyar és török üzemek számára biztosíthatják az alkatrészek egy részét. Kínában a BYD az alkatrészek 70 százalékát házon belül gyártja, de Európában egyelőre nincs meg ehhez a kapacitása.
Gazdasági hatások és hosszú távú kihívások
Vida György, az SZTE Gazdaságtudományi Karának tanára szerint a beruházás jelentős lehetőséget kínál Szeged és környéke gazdasági fejlődésére, de fontos, hogy a helyi szakpolitika is megfelelő támogatást nyújtson. Példaként említette az Egyesült Államokban bekövetkezett "Detroit-effektust", amely arra figyelmeztet, hogy egy egyoldalú ipari fejlődés hosszú távon gazdasági sérülékenységet is okozhat.
A szegedi BYD gyár várhatóan 12 modell gyártását kezdi meg, elsőként a Dolphin és Atto 3 típusok gördülhetnek le a futószalagról.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.