Vannak ötletek a jövőt illetően
Ahogy arról tegnapi beszámolt lapunk, Lázár János építési és közlekedési miniszter „közlekedésinfót" tartott, amely során tíz miniszteri vállalást tett, ezekről lentebb olvashat. Egy újságírói kérdésre válaszolva a szegedi pályaudvar sorsa s szóba került.
Felújították valamikor korábban, de ez nem azt jelenti, hogy nem lehetne rajta további újításokat végezni
– kezdte válaszát Lázár János az év első Közlekedési Infóján arra az újságírói kérdésre, ami a szegedi vasútállomás helyzetéről érdeklődött. Hozzátette: nincs teljesen kész, lehet bővíteni, lehet fejleszteni.
Azt is elmondta az építési és közlekedési miniszter, hogy miért került rá Szeged a listára. A bejelentésről lapunk is beszámolt.
Szegeden a BYD-nál lesz tízezer új munkavállaló, a Szeged-Kiskundorozsma vasútvonalat rövidtávon újjá fogjuk építeni, és megkezdjük a Kiskunfélegyháza-Cegléd vasútvonalnak az újjáépítését
- fogalmazott.
Lázár János kiemelte, hogy Szegednek a személyforgalma is megfog nőni, ha pedig a kínai autógyár valóban évi 350 ezer autót fog majd gyártani, akkor az áruforgalom gigantikus lesz.
A BYD szerint ráadásul szükség lehet a vajdasági munkaerőre is, így a kormány megnöveli a röszkei határátlépési kapacitásokat, valamint a Szeged–Szabadka vasútvonalon is erre lehet szükség emiatt. Lázár János szerint érdemes megfontolni, hogy van-e akár helyi, vagy országos befektető, aki a fölöslegesen vagy üresen álló kapacitásokat fölhasználná Szegeden.
Szegeden is vannak olyan területrészek, amiket lehetne normálisan fejleszteni, lehet piacosítani, lehetne üzleteket beletelepíteni, és ez erősítené Szegedet
- zárta válaszát a miniszter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.