Szeged

Lázár János: Szeged Európa harminc legnagyobb ipari centruma közé kerül

Lázár János: Szeged Európa harminc legnagyobb ipari centruma közé kerül

A kormány Szeged mellett áll, hihetetlen fejlődésen mehet át a város

Kibédi Péter
2 órája
Fotó: -
Lázár János: Szeged Európa harminc legnagyobb ipari centruma közé kerül

A BYD gyárának megépítésével Szeged Európa harminc legnagyobb ipari centruma közé kerül 

- jelentette ki Lázár János pénteken Szegeden.

Az építési és közlekedési miniszter Botka Lászlóval folytatott megbeszélését követő sajtótájékoztatóján azt mondta, az üzem építése, amely Magyarország legnagyobb autógyára lesz, a várakozásoknál sokkal gyorsabb ütemben halad. A gyárban 2025 második felében készülnek el az első járművek, addigra megépülnek az üzem autópálya és közúti csatlakozásai, elkezdődik a vasúti pálya korszerűsítése, a vasúti terminál kialakítása, folyamatosan bővítik a termeléshez szükséges ivóvíz- és szennyvízkapacitást. 

Az államnak azt ígérte, hogy autópálya-bekötést, négysávos utat épít az M43-as autópálya és Szeged város között, vasúti terminálról kell gondoskodnunk a kész járművek elszállítása miatt, megfelelő mennyiségű szennyvízvezetéket, vízvezetéket kell kiépíteni ahhoz, hogy a gyár működőképes legyen. A cél az, hogy a gyártósorról 2025-ben autó gördüljön le le. 

- mondta a miniszter. Hozzátette: magyar-szerb-kínai együttműködéssel Röszkén pedig a schengeni térség legnagyobb közúti, vasúti és teherforgalmi átkelőjét építik fel.

Kétmilliárd forintból állagmegóvási munkák lesznek jövőre a Belvárosi hídon, újra téma volt a déli Tisza-híd, duplavágány lesz Szegedtől Ceglédig két részletben megépítve, gyakorlatilag minden Szegedre vezető út négysávos lesz, tovább modernizálódik a városi közösségi közlekedési járműpark, intermodális csomópont lesz Szeged nagyállomásnál és Röszkén is, amit kínai hitelből épít meg a kormány. Ráadásul a BYD diktálta tempót követni kell. Bejelentések, bejelentéseket követtek, ha minden valóban megvalósul, óriási fejlődés lesz Szegeden.

Botka László a felsorolt fejlesztések ellenére ismét megpróbálkozott számonkérni a kormányon, hogy, amint a többi magyar városnak is, úgy Szegednek szolidaritási hozzájárulást kell fizetnie az iparűzési adóból. Lázár János rövidre zárt a szegedi polgármester által előhozott témát, és a fent felsoroltak után joggal mondta azt:

Szeged nem a legjobb példa az áldozati szerepre ebből a szempontból.

Hozzátette, Navracsics Tibor személye és az általa kidolgozott rendszer a biztosíték arra, hogy az iparűzési adó növekményéből származó forrásokat igazságosan osztják el a járások fejlesztésére. Az olyan településeken, mint Szeged vagy Debrecen, ahol jelentős termelőberuházások valósulnak meg, a 2026-ot követő évek iparűzési adója lesz kérdéses, erről külön kell tárgyalni az érintett a városokkal.

 

A megbeszéléseken részt vett Mihálffy Béla, Szeged és a Homokhátság kormánypárti országgyűlési képviselője. A politikusnak elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy a kínai gyár Szegedre épüljön, a 2022-es megválasztása óta folyamatosan forrásokat lobbizik a városnak, amiből Szeged fejlődik, és az itt élőknek könnyebbé, praktikusabbá válik a mindennapjuk.

A kormány Szeged fejlesztése oldalán

- jelentette ki a megbeszélések után.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.