A kormány Szeged mellett áll, hihetetlen fejlődésen mehet át a város
A BYD gyárának megépítésével Szeged Európa harminc legnagyobb ipari centruma közé kerül
- jelentette ki Lázár János pénteken Szegeden.
Az építési és közlekedési miniszter Botka Lászlóval folytatott megbeszélését követő sajtótájékoztatóján azt mondta, az üzem építése, amely Magyarország legnagyobb autógyára lesz, a várakozásoknál sokkal gyorsabb ütemben halad. A gyárban 2025 második felében készülnek el az első járművek, addigra megépülnek az üzem autópálya és közúti csatlakozásai, elkezdődik a vasúti pálya korszerűsítése, a vasúti terminál kialakítása, folyamatosan bővítik a termeléshez szükséges ivóvíz- és szennyvízkapacitást.
Az államnak azt ígérte, hogy autópálya-bekötést, négysávos utat épít az M43-as autópálya és Szeged város között, vasúti terminálról kell gondoskodnunk a kész járművek elszállítása miatt, megfelelő mennyiségű szennyvízvezetéket, vízvezetéket kell kiépíteni ahhoz, hogy a gyár működőképes legyen. A cél az, hogy a gyártósorról 2025-ben autó gördüljön le le.
- mondta a miniszter. Hozzátette: magyar-szerb-kínai együttműködéssel Röszkén pedig a schengeni térség legnagyobb közúti, vasúti és teherforgalmi átkelőjét építik fel.
Kétmilliárd forintból állagmegóvási munkák lesznek jövőre a Belvárosi hídon, újra téma volt a déli Tisza-híd, duplavágány lesz Szegedtől Ceglédig két részletben megépítve, gyakorlatilag minden Szegedre vezető út négysávos lesz, tovább modernizálódik a városi közösségi közlekedési járműpark, intermodális csomópont lesz Szeged nagyállomásnál és Röszkén is, amit kínai hitelből épít meg a kormány. Ráadásul a BYD diktálta tempót követni kell. Bejelentések, bejelentéseket követtek, ha minden valóban megvalósul, óriási fejlődés lesz Szegeden.
Botka László a felsorolt fejlesztések ellenére ismét megpróbálkozott számonkérni a kormányon, hogy, amint a többi magyar városnak is, úgy Szegednek szolidaritási hozzájárulást kell fizetnie az iparűzési adóból. Lázár János rövidre zárt a szegedi polgármester által előhozott témát, és a fent felsoroltak után joggal mondta azt:
Szeged nem a legjobb példa az áldozati szerepre ebből a szempontból.
Hozzátette, Navracsics Tibor személye és az általa kidolgozott rendszer a biztosíték arra, hogy az iparűzési adó növekményéből származó forrásokat igazságosan osztják el a járások fejlesztésére. Az olyan településeken, mint Szeged vagy Debrecen, ahol jelentős termelőberuházások valósulnak meg, a 2026-ot követő évek iparűzési adója lesz kérdéses, erről külön kell tárgyalni az érintett a városokkal.
A megbeszéléseken részt vett Mihálffy Béla, Szeged és a Homokhátság kormánypárti országgyűlési képviselője. A politikusnak elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy a kínai gyár Szegedre épüljön, a 2022-es megválasztása óta folyamatosan forrásokat lobbizik a városnak, amiből Szeged fejlődik, és az itt élőknek könnyebbé, praktikusabbá válik a mindennapjuk.
A kormány Szeged fejlesztése oldalán
- jelentette ki a megbeszélések után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.