Szeged

Adókat emel az önkormányzat, miközben hallani sem akartak a parkolási díjak csökkentéséről

Adókat emel az önkormányzat, miközben hallani sem akartak a parkolási díjak csökkentéséről

Egy ügyben legalább a szegediek mellé állt a városháza

Tóth Norbert
Szerző: Tóth Norbert
2024. november 22., péntek
Adókat emel az önkormányzat, miközben hallani sem akartak a parkolási díjak csökkentéséről

Sok fontos döntés várt a szegedi közgyűlésre a november 22-i ülésén. Az önkormányzat keresztül vitte akaratát az adóemeléseken, valamint semmisnek tekintette a szegedi tömegközlekedés kapcsán felhozott problémákat. Legalább korábbi döntésük mögül kihátráltak, miszerint már a saját garázsbejárója előtt állókat is megbüntetik: visszavonták a parkolási rendeletet, visszatért a Botka László vezette városháza a jogszerűség talajára.

Fotó: SzegedMa

 

"Nem ez a módja a véleménynyilvánításnak"

Ahogy arról lapunk is beszámolt októberben, a szegedi Király-König Péter Zenei Művészeti Iskola előtt egy botrányos ábrát rajzoltak fel a járdára.

Ruzsa Roland, a KDNP frakciójának vezetője a napirend előtti felszólalásában úgy fogalmazott, hogy a közterek a közösségek építését kell, hogy szolgálják, nem a provokatív üzenetek megjelenítését. Kiemelte azt is, hogy ott nap mint nap gyerekek fordulnak meg, akiknek ezt nem lenne szabad látniuk.

Botka László polgármester egyetértett: amellett, hogy alapvetően sem szereti a járdákra történő firkálást, ez erkölcsileg sem volt helyes.

 

Szeged egy gazdasági csoda kapujában áll

Polner Eörs, a Fidesz frakcióvezetője kiemelte, hogy a BYD, az ELI, valamint a Rheinmetall gyárak és technológiának köszönhetően

Szeged egy gazdasági csoda kapujában áll.

Hangsúlyozta, hogy milyen fontos a kormány és az önkormányzat közötti együttműködés, ez Szeged fejlődésének érdekében áll.

 

A Gogol utca felújítása, trolibusz vásárlás, a burkolt felületek csökkentése

Kovács Tamás gazdasági alpolgármester több projekt miatt is a költségvetés módosítás kérte.

A Gogol utca teljes rekonstrukcióját 700 millió forintból hajtanák végre. Egy, a Gutenberghez hasonló utcát alakítanának ki. Csökkentenék az autóforgalmat, növelnék a zöldfelületet, biztonságosabbá tennék a közlekedést.

 

Szegeden fokoztatosan növekedik az átlaghőmérséklet, ezért csökkentenék a városban a burkolt területeket számát. A projekt a Cool Life néven fut.

 

Használt trolikat vásárol az SZKT, hogy megújítsa gépparkját. Tallinnból és Salzburgból érkeznek az alacsony padlós, klimatizált járművek, a 35 éves trolik pótlására. Ezt a 350 milliós projektet most 50 millióval egészítik ki.

 

A Fidesz és a KDNP nem támogatta az adóemeléseket

Ahogy arról lapunk is beszámolt, adókat szeretne emelni a szegedi önkormányzat, amit előre hangsúlyoztak a kormánypártok frakciói, hogy nem fognak támogatni, nem is tették meg. Ész érvekkel hiába is próbáltak meggyőzni a balos többséget, ők hezitálás nélkül elfogadták a módosításokat.

Polner Eörs, a Fidesz frakcióvezetője úgy fogalmazott miután Kovács Tamás alpolgármester felvezette az emeléseket, hogy

olyan érzésem van, hogy jól sikerült a műtét, de a beteg meghalt.

Kiemelte, hogy Szeged fejlődési pályára állt, a polgárok további terhelésre azonban nem ebbe az irányba mutat. A lakásrendelet kapcsán is elmondta, hogy azt sem támogatják, pont ezen okokból.

A Kétfarkú Kutyapárt is egyetértett: "ez nem a megfelelő lakástámogatás, ez a rendelet a jelen formájában nem megoldás." - fogalmazott Tóth-Benedek Csanád.

A Fidesz frakcióból Német Ferenc is kiemelte, hogy mindenben együttműködnek, ami a lakosságot segíti, de ez nem tartozik azon döntések közé.

Fotó: SzegedMa

 

Visszavonták a parkolási rendeletet

Polner Eörs felszólalt a nyáron hatályba helyezett parkolási rendelettel kapcsolatban.

Örülünk annak, hogy a városvezetés visszatér a jogszerűség talajára

- fogalmazott.

Elmondta, hogy alapjaiban problémája van a szegedi parkolási renddel, nem jól vannak kialakítva szerinte a zónák. A parkolás összegét is folyamatosan csökkentené a legszívesebben, hogy a ciklus végére akár elérjék az ingyenes parkolást Szegeden.

Botka László erről hallani sem szeretett volna, megszokott módon, mint mikor nincs válasza, azzal jött, hogy milyen rossz is a kormány, és ők nem teszik ezt lehetővé.

 

Drága és megbízhatatlan a szegedi tömegközlekedés

Fekete Márton, a Fidesz frakció képviselője elmondta, hogy támogatják a bérletmódosítást, amit előterjesztettek, azonban azt is kiemelte, hogy 

egyetlen jól sikerült döntés nem oldja meg a szegedi tömegközlekedés problémáit.

Nyomatékosította, hogy drága és megbízhatatlan a tömegközlekedés Szegeden, a megállók pedig gazdátlanok. Hozzátette, hogy több nagyvárostól is lehetne tanulni.

El kell érni, hogy a városunk tömegközlekedése ne teher, hanem megoldás legyen

- fogalmazott Fekete Márton.

 

Az utcanév módosítások

A Gorkij, az Erdei Ferenc, a Lőwy Sándor, a Wallisch Kálmán és Vadas Márton utcák neveinek megváltoztatása volt a napirenden.

Ennek kapcsán Polner Eörs, mint jogász kiemelte, hogy az önkormányzat nem írhatja felül a Magyar Tudományos Akadémia döntését, ezt a döntési folyamatot a kormányhivatal keresztül fogja vinni. Azt is hozzátette, hogy ha ezt a közgyűlés most nem fogadja el, csak több problémát generál és költségesebbé teszi mindezt az önkormányzat. A Fidesz frakcióvezetője hangsúlyozta, hogy tisztában vannak vele, hogy ennek majd nem örül a lakosság, de nincs más út.

Botka László semmisnek vette a felszólalást, meg sem fontolta a kérést.

 

Ők kapják a város kulturális fődíját

Botka László beszámolt róla, hogy a közgyűlés zárt ülésen úgy döntött, hogy januárban a Kultúra Napján két ember kapja meg a város kulturális fődíját: Andrejcsik István operaénekes és Balázs-Piri Soma

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.