Az elmúlt időszakban is több olyan eset is történt Szegeden, amely a tömegközlekedést használó (vagy legalábbis használni szándékozó) számára rossz érzést, esetleg bosszúságot keltett. Számos Szegeddel kapcsolatos Facebook-csoportban napi szinten osztják meg a tömegközlekedéssel, vagy éppen egy adott sofőrrel kapcsolatos rossz tapasztalataikat, történeteiket az emberek. Természetesen az éremnek két oldala van: a járművezetők nap, mint nap rengeteg ingernek vannak kitéve, figyelmük előfordulhat, hogy lankad, vagy éppen nem úgy kezelnek egy szituációt, ahogy azt valaki elvárja, de nem szabad elfelejteni, hogy mindenki ember, és olykor vét el hibákat.
Több probléma is felmerül a szegedi tömegközlekedéssel kapcsolatban: számtalan ember elkésik a nem időben közlekedő buszok, trolik és villamosok miatt. Mennyi, de mennyi alkalommal üzemel nyaranta szaunaként a járművek jelentős hányada, hiszen a klíma nem működik. Télen a fordítottja: a fűtés nem fedezhető fel.
Amellett pedig nem lehet elmenni, hogy ez a tömegközlekedés, amit a városvezetés nyújt, az egyik legdrágább az országban.
A hab a tortán, ha a szegedieknek a járművezetővel is "meg kell még küzdeniük". Íme néhány történet, amelyek az elmúlt időszakban történtek.
Erről a történetről lapunk korábban is beszámolt, az eset Baktóban, a Forradalom utcai megállóban történt. Hideg volt, két utazni kívánó szegedi polgár már jó ideje várakozik a megállóban, amelybe végül később sem érkezett busz, legalábbis, amire fel lehetett volna szállni. A jármű egyszer csak érkezett, viszont furcsán sötét és talán nagyobb sebességgel is a megszokottnál. A történetben érintett egyik szereplő kijjebb lépett a megállóban, nehogy ne vegye észre a sofőr. A vezető ezt látva széles mosollyal, kis kerülővel és az elvártnál, de talán a megengedettnél nagyobb sebességgel elhaladt a megálló mellett.
Az indulatos utas telefonált a Volánbusz szegedi diszpécserszolgálatához. Érdeklődött arról, hogy érkezik-e másik busz. Felvilágosították, hogy sztrájk van és a járat kimarad. Írták ezt a weboldalon is-teszik hozzá a vonal túlsó végén. Az utas arra kérte a diszpécsert, hogy ugyan kérdezze meg a kollégáját, hogy vajon mi volt olyan mulatságos a megállóban, miért volt olyan széles a mosoly, miközben elviharzott a járművel. Kis rábeszélés után ez megtörtént, a telefonon pedig hallani lehetett a busz rádiójáról érkező gunyoros hangú választ: „Telefonáltam, a kedves utas nyilván azt értette félre. Headseten telefonáltam.”
Ezúton szeretném nyilvánosan megköszönni a 8:25kor az Európa ligettől induló 2-es villamos vezetőjének, hogy levegőnek nézett, és hiába nyomtam a gombot
- olvasható a bejegyzés a Minden, ami Szeged Facebook csoportban.
Az utas hiába jelezte felszállási szándékát, így sem engedte fel a járműre a vezető, hanem elindult. A bejegyzéshez rengeteg hozzászólás érkezett, többen kiemelték, hogy "sajnos ez nem egyedi eset". Más kiemelte, hogy "milyen jó, hogy ennyire igyekeznek betartani a menetidőt, tegnap még a pirosba is kényelmesen belement a sofőr a nagykörforgóban."
A szabályszegés sem egyedi, közel sem, számos tömegközlekedésben dolgozó járművezető él vissza a KRESZ szabályaival. Itt egy videó, egy korábbi esetről:
Egy csoporttag a következőket mondta az eset után, összegezve több problémát is, amely a szegedi közlekedést rosszabbá teszi más nagyvárosokéhoz képest:
Furcsa Szegeden ez a közlekedési morál! Jegyet nem lehet venni vagy kilométereket kell gyalogolni. A Mars téri buszpályaudvaron nem látható, hogy a buszok milyen helyeken állnak meg és hétvégén még megkérdezni sem lehet!? Azt sem tudtam , hogy hova álljak, rohanjak. Drágák a jegyek, bérletek! A városvezetés és az ott élő emberek mit tesznek ?
A napokban osztotta meg a következő történetet egy szegedi közlekedő, aki éppen az állatorvoshoz tartott házikedvencével, egy macskával. A busz a megállóba érkezett és várt, a menetrend szerinti indulásáig volt még ideje. A sofőr látta, hogy a közelben jár, és egyenesen a busz irányába tart, a kisállathordozóval a kezében a felszállni szándékozó utas. Mikor már közel ért a hölgy, akkor a sofőr ránézett, felvette a szemkontaktust, mosolygott, majd szépen otthagyta a megállóban.
A sztoriban érintett hölgy elmondta, hogy kisállata rendkívül rosszul viseli, mikor a hordozóban kell lennie, teljesen kikészül tőle. Így várhattak újabb 15-20 percet, mire megérkezett a következő jármű. A hozzászólásokban sokan fejezték ki sajnálatukat, és igyekeztek támogatást nyújtani. Sokan azt is kiemelték, hogy akad pár hasonlóan viselkedő járművezető Szegeden.
Sajnálom. Szegeden van pár a munkáját kifogásolható módon végző sofőr. De több az emberséges. Sajnos kifogtad a rosszat
- olvasható a hozzászólás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.