Vélemény

Egy sztrájkoló buszvezető mosolya

Egy sztrájkoló buszvezető mosolya

2024. január 30., kedd
Egy sztrájkoló buszvezető mosolya

A sztrájkhoz joga van mindenkinek, még akkor is ha ezzel kisebb vagy éppen nagyobb kellemetlenséget okoz a közösségnek és a társadalomnak. A sztrájkolónak joga van ahhoz, hogy ne vegye fel a munkát, de ahhoz nincs joga, hogy azt az embert kinevesse, amelyik éppen elszenvedője az ő munkabeszüntetésének.

Helló, Szeged! Helló, utasok... 

 

2024. január 29. 20:55

Két ember sétál Baktóban, az Alkotmány utcában. Hideg van, léptüket szaporázzák, hátha a forduló előtt még elcsípik a buszt, és kevesebbet kell fagyoskodni. A buszt egy kicsivel lekésik, sebaj, átállnak a túloldali megállóba, úgyis fordul és jön.

2024. január 29. 20:58

Két ember áll Baktóban, a Forradalom utcai megállóban. Hideg van, már az is jól esne, ha buszon melegednének és útban lennének a lakás felé. A busz érkezik, furcsán sötét és nagyobb sebességgel is jön talán a megszokottnál. Az egyik ember kijjebb lép a megállóban, nehogy ne vegye észre a sofőr. A sofőr ezt látva széles mosollyal, kis kerülővel és az elvártnál, de talán a megengedettnél nagyobb sebességgel elhalad a megálló mellett. A buszon talán ki volt írva, hogy "Üzemen kívül", de ez abban a pillanatban kit érdekel. 

2024. január 29. 21:01

Indulatos utas telefonál a Volánbusz szegedi diszpécserszolgálatához. Érdeklődik arról, hogy érkezik-e másik busz. Felvilágosítják, hogy sztrájk van és a járat kimarad. Írták ezt a weboldalon is-teszik hozzá a vonal túlsó végén. Az utas arra kéri a diszpécsert, hogy ugyan kérdezze meg a kollégáját, hogy vajon mi volt olyan mulatságos a megállóban, miért volt olyan széles a mosoly, miközben elviharzott a járművel. Kis rábeszélés után ez megtörténik, a telefonon pedig hallani a busz rádiójáról érkező gunyoros hangú választ: „Telefonáltam, a kedves utas nyilván azt értette félre. Headseten telefonáltam.” A telefonáló még szentségel egy keveset, indulatosan közli, hogy ezért nem érdemel egyetlen buszvezető sem emelést.

2024. január 29. 21:11

Két ember sétál Baktóban, az Alkotmány utcán, dideregve. Taxi kanyarodik az utcába, ez már a vásárhelyi úthoz közelebbi vége. A taxis megáll, a két ember beszáll, bediktálja a címet. A taxiban kellemes meleg van, a sofőrnek elpanaszolják, hogy mi történt velük. Ami nekik panasz, az neki haszon, hisz a sztrájkon ő é a kollégái csak nyernek. Korrekt áron viszi őket haza.

2024. január 29. 22:30

Két ember az otthon beszélget, már nincs hideg, de még mindig a finoman sem elegáns sofőr a téma köztük. Kérdések merülnek fel, amire, mint a diszpécsertől megtudták, az info@volanbusz.hu mail címen kaphatnak választ. Nincs illúziója egyiknek sem, a kérdésekre a sablonválasz érkezne 30 napon belül. Pedig a kérdések jogosak.

Miért csak az interneten tüntetik fel a kimaradó járatokat, a buszmegállókban miért nincs jelzése sem ennek?
Ha a busz járatban jön a város végére, majd onnan teligázzal elviharzik a város felé, akkor azt az üzemanyagot ki fizeti ki? 
Egyáltalán sztrájknak minősül az, ha a buszvezető mozgásban van a busszal?
Az az utas, legyen az idős, vagy fiatal, aki nem engedheti meg magának a taxizást, mit tesz a város szélén a mínuszokban?
A sztrájkolók szerint azzal erősebb az érdekérvényesítésük, ha a minimális emberség is kiveszik belőlük?

Én a diszpécsertől elnézést kérek azért az indulatért, ami a hangomon is érezhető volt, amikor telefonáltam. vajon ugyanezt megteszi a sofőr a mosolyért és ha még jogszerű is, de cseppet sem elegáns viselkedéséért?

 

 

 

Kibédi Péter avatar
Szerző: Kibédi Péter
Felelős szerkesztő
Szerző: Kibédi Péter
Felelős szerkesztő

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.