Ahogy az várható volt, szeptember 1. elsősorban nem az iskolakezdésről, hanem az azzal járó közlekedési káoszról szólt Szegeden. Ennek apropóján megkérdeztük a szegedi pártokat, szerintük hogyan lehetne elejét venni a hatalmas dugóknak.
Tápai Péter, a szegedi Fidesz frakcióvezetője szerint természetes, hogy egy-egy nagyobb útrekonstrukció kellemetlenséggel jár, ugyanakkor úgy véli, az ilyen beruházások rávilágítanak arra, hogy a városvezetés mennyire átgondolatlanul szervezi a forgalmat.
– Régóta hangoztatjuk, hogy egy átfogó koncepcióra van szükség Szeged fejlesztésével kapcsolatban, ideértve azt is, hogy a beruházások időbeli ütemezését figyelembe véve a közlekedés fő sodrát megismerve készüljön terv az alternatív útvonalak kijelölésére. A jelenlegi városvezetést inkább vezérlik a pályázati források lehetőségei, mint a szegediek véleménye. Ennek ékes példája az Oskola utcai felújítás, amely régóta dédelgetett vágya a baloldalnak, azonban sem a kereskedők sem pedig az ott élők véleményét nem vették figyelembe. Ha hamarabb kezdték volna, vagy olyan szerződést kötnek a kivitelezővel, hogy szeptember 1-re a híd mindkét sávja kötelezően járható kell, hogy legyen, akkor nincs ilyen káosz. Az elmúlt évek átgondolatlan közlekedési koncepciói mára oda vezettek, hogy az egykoron okosan és jól megépített körutas, sugárutas úthálózat egyes részeit teljesen értelmetlenül zárták le vagy éppen egyirányúsították. Ehhez jön még a parkolók megszüntetése vagy éppen a kerékpárosoknak sem igazán megfelelő kerékpárút hálózat – fogalmazott Tápai.
Binszki József, a DK helyi elnöke úgy véli, a jelenlegi városvezetés és a jövőbeni kormány közötti erős, hatékony érdekérvényesítéssel kell megteremteni azokat a fejlesztéseket, amelyek 21. századi fejlődési pályára állítják Szegedet és az agglomerációt.
Kiemelte, elsősorban a harmadik Tisza-híd csökkentené a dugókat. Megemlítette, hogy a bevezető utakat 2x2 sávosra kell bővíteni, elsőként a Makai-Szőregi és az Algyői utat. (Utóbbi elgondolás azért is érdekes, mert több helyen is lakóházak udvarán futna az autóút, ha 2x2 sávosra bővítenék – a szerk.). Binszki ezúttal is kitért az M43-as autópálya szőregi felhajtójának szükségességére.
A DK álláspontja szerint parkolóházakat és Szeged összes nagykörúton belüli tere alá mélygarázsokat kell építeni, majd ezek után megszüntetni a kiskörúton belüli átmenő gépjárműforgalmat és az ottani felszíni parkolást.
Szabó Bálint szerint a legfontosabb, hogy az időben átszervezhető beruházásokat semmiképpen ne az iskolakezdés időszakában bonyolítsák le.
– Nyolc olyan pontja van a városnak, ahol a szegedi vízmű úgy végez karbantartási munkálatokat, hogy ezt bármikor máskor is megtehetné. A vízmű által végzett munkák esetében feltúrják a területet és aztán hetekig nem történik semmi. Sokkal jobb munkaszervezéssel lerövidíthetők a munkaidők – fogalmazott a Mindenki Szegedért Mozgalom első embere. Hozzátette, Ausztriában és Németországban a pandémia miatti lezárások idején újították fel a forgalmasabb utakat.
Szerettük volna megtudni a Momentum és az MSZP frakció álláspontját is, cikkünk megjelenéséig azonban nem válaszoltak megkeresésünkre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.