Szeptember elején már megírtuk, hogy az útfelbontást igénylő munkák radikálisan növelik az áthaladás idejét a város forgalmas pontjain. Nem először fordul elő, hogy a nagyszabású beruházásokkal egy időben halasztható, vagy éppen halogatott javításokat végeznek. A belvárosi híd szegedi oldalán az Oskola utca és környéke teljesen megújul, átépítik, így a forgalom nagyobb része a Bertalan hídra koncentrálódott. Ott azonban a hídról lehajtva egy olyan javítást kezdtek, ami egészen biztos nem a napokban keletkezett hibát orvosolja. A megsüllyedt aknafedőket renoválják. Így a Bertalan hídról lehajtva gyakorlatilag felére csökken az út áteresztő kapacitása, ami nem túlzás, Szőregig érezteti hatását. De több hasonló neuralgikus pontot „sikerült” kialakítani a városban.
A modern városok tömegközlekedéséhez szorosan kapcsolódnak az úgynevezett P+R parkolók. Ezeknek a lényege, hogy a munkába igyekvők a város szélén a parkolóban hagyva a kocsijukat, tömegközlekedéssel folytassák útjukat. Szegeden a térkép szerint két ilyen P+R parkoló van, az egyik az állomásnál, amit nagy jó indulattal lehet annak nevezni a kapacitása miatt, a másik a Torontál téren, ami 140 autót tud befogadni. Ennek kellene a Szőregi út felől érkezőket, és az újszegedieket kiszolgálnia... De ugyanígy hiányzik a P+R parkoló a városba vezető utak mindegyikénél.
Szeged nagyon sokáig híres volt a tömegközlekedési hálózatáról. Azon kevés magyar városok közé tartozik, ahol busz, villamos és troli is szolgálja a lakókat. Néhány éve nem is volt sok kérdés, hogy érdemes inkább azzal útnak indulni. Kiszámítható és pontos volt, ami abban a pillanatban megszűnt, amikor a buszjáratokból „városnéző” járatokat csináltak. Van olyan busz, amelyik hosszanti irányban Szőregről indulva Dorozsmáig jár, de a Gyálarétről Tápéra közlekedő busz is távol áll a normalitástól. Nem egy buszvezetővel beszéltünk, akik elmondták, hogy az indulás pillanatában garantált a késés, mivel amellett, hogy nagyon hosszú az út, még a vasúti átjárókban is várnak, így pedig mire átérnek a városon tetemes késést hoznak össze, pihenőjük is alig van. Emellett többen megjegyezték, hogy hosszas könyörgés után ugyan van csúcsidei és azon kívüli menetrend, de ezek többnyire a vonalhosszúságok miatt betarthatatlanok. A trolibuszok követési idejét ritkították, ráadásul a dugóban ez a jármű is beragad. Egyedül a villamos, amelyik a városban tartani tudja a menetidejét, ugyanakkor ez a nagy egészet nézve csak egy kis szelet.
Határozott célja a városvezetésnek, hogy kiszorítsa az autós forgalmat a belvárosból, ami helyes is. A dugók felszámolásához az egyetlen megoldásként a harmadik hidat kínálják, illetve van aki az utak szélesítésében hisz. Néhány parkoló, egy jól szervezett tömegközlekedés és egy átgondolt útfelújítási program rengeteg szegedi homlokáról tüntetné el a ráncot és megoldást nyújtana mindkét problémára...
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.