Kormányzati támogatásból, a Modern Városok programja keretében újulhat meg a szegedi tömegközlekedési flotta, amelyre bőven ráfér a korszerűsítés, ugyanis a járművek átlagéletkora 20-24 év. Feltéve persze, ha nem jön közbe valami gikszer, Botka Lászlóval ugyanis nem túl harmonikus az együttműködés.
Az elmúlt évtizedben az Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) új járműveket uniós támogatásból tudott vásárolni, de ezen változtatott egy 2017-es kormányhatározat. Akkor a kormány úgy döntött, hogy a Modern Városok Programban szerezhet be a vállalat többek között öt új, csuklós trolit és három korszerű villamost is.Feltéve persze, ha nem jön közbe valami gikszer,
Botka Lászlóval ugyanis nem túl harmonikus az együtműködés
. Két hete
a 2016-ban balesetet szenvedett és súlyosan megrongálódott 214-es pályaszámú Tatra villamost, amelynek felújítása két és fél évig tartott, és 129 millió forintba került.
Az SZKT szerint a
beszerzésekkel és a felújításokkal együtt a járműflotta nagyjából 40 százalékát kellene lecserélni, mert a felújítások csak átmeneti megoldást jelentenek.
Mint ismeretes, a szegedi közgyűlés 2016 végén fogadta el az SZKT járműfelújítási stratégiáját, amely szerint még ebben az évben kivonják a forgalomból az utolsó magaspadlós trolibuszt, amelyek helyett felújított, alacsonypadlós és klímás Solaris-trolikat küldenek majd az utasokért. A villamosoknál befejezik az utolsó T6A2-es V3-as felújítását, ami után a KT4DM-E típus sorozat V3-as következik.
Szegeden jelenleg 44 villamos és 57 trolibusz szolgálja ki az utazóközönséget, a villamosok átlagéletkora 24, míg a troliké 20 esztendő.
A szegedi városházán és az SZKT-nál az iránt érdeklődünk, hogy mikor vonják ki, hogy a magaspadlós trolikat, illetve, hogy mikor tervezik beszerezni az új járműveket, amint válaszolnak, frissítjük a cikket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.