Valami nagyon nincs rendben a szegedi autóbusz-közlekedéssel.
Mint azt megírtuk, egy felháborodott olvasó
a 90-es járat rendszeres menetrendcsúszásáról írt nekünk
, amit magunk is ellenőriztünk. Mindamellett, hogy mi is hatalmas csúszásokat tapasztaltunk, olvasónkhoz hasonlóan, utasként felhívtuk a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. (DAKK) diszpécserét, aki nekünk is azt mondta, hogy
az önkormányzatnak, mint a szolgáltatás megrendelőjének többször jelezték a problémát, megoldási javaslattal a csúcsidőn kívüli és csúcsidejei menetrenddel kapcsolatosan, de egyelőre nem történt lépés az ügyben.
Hogy az önkormányzat tud a problémáról, az kiderült a DAKK válaszából, amit a 90-es járat kapcsán küldött kérdéseinkre adott. Ebben leírják, az autóbusz-közlekedést az önkormányzattal kötöttközszolgáltatási szerződés alapján látja el és folyamatosan jelzi a problémákat.
"A szerződés előírásainak megfelelően folyamatosan figyelemmel kísérjük az autóbuszok menetrendszerűségét, és a késett járatok listáját havonta megküldjük a megrendelőnek, vagyis az önkormányzatnak. Jelenleg folyamatban van a teljes vonalhálózat – így a 90-es jelzésű autóbuszvonal – menetidők szempontjából történő felülvizsgálata, amelynek eredményét továbbítani fogjuk a megrendelőnek" – fogalmaztak válaszukban.
Az olvasói visszajelzések és saját tapasztalatunk is azt mutatja, hogy a menetrendi probléma évek óta bosszantja a szegedieket. Az önkormányzat annak ellenére késlekedik a megoldással, hogy a késésekről minden hónapban tájékoztatást kap.
A korábbi cikkünkkel kapcsolatban rengeteg olvasói visszajelzést kaptunk. Ebből kiderül, hogy a 90-es mellett több busz is képtelen a menetrendet tartani, vagy éppen rosszul szabott menetrenddel jár.
A várost keresztben átszelő 72-es és 72A-s busz Újszegedtől az ELI-ig illetve a Logisztikai központig közlekedve csúcsidőben 10 percnél is több késést szed össze, azon kívül nem egyszer a kiírt érkezési időhöz képest 3-4 perccel hamarabb elmegy.
Olvasóink megjegyzik, hogy a járat késése már csak azért is bosszantó, mert ezzel a busszal nagyon sokan járnak iskolába és dolgozni,
a kiszámíthatatlansága pedig ilyen problémát okoz: "Kislányom a Zrinyibe jár, Újszegedről a 72-es a legjobb megoldás nekünk. Csak az elmúlt hónapban négyszer késett el. Kiszámíthatatlan, hogy mikor jön a busz és hogy ér a városba. Mindez azért van, mert csúcsidőben a Belvárosi hídon kialakult dugó miatt tarthatatlan a menetidő, így borul a menetrend. Ha egy járat megcsúszik, oda a reggeli pontosság, legalábbis ezt mondta az egyik sofőr" – írta Zsuzsanna, aki hozzátette, hogy
ilyen rosszul összerakott menetrend után ne csodálkozzon senki, hogy autóval viszik a gyereket iskolába.
Érdekes problémát vetett fel egy alsóvárosi olvasónk is. "A Mátyás térnél a 24-es, 74-es, 20-as busz 1 perc eltéréssel vonatozik egymás után csúcsidőben. Ráadásul az óránként közlekedő 77-es párban jár a 21-es busszal, amihez még becsatlakozik a 20-as is" – írja nekünk Gábor, aki erről egy fényképet is mellékelt. Olvasónk hozzátette, hogy a bután összerakott menetrend nem is gazdaságos, mert a közel azonos úton, vagy ugyanolyan célállomással közlekedő járatokon lézengenek az emberek.
Még februárban írtunk arról, hogy
12 ezer ember választ a tömegközlekedés helyett más utazási módot Szegeden
. 2012 és 2015 között óriási mélyrepülést mértek, az idei csökkenést a város enyhének értékelte. Nagy Sándor, városfejlesztési alpolgármester akkor azt mondta, hogy a wifi bevezetése a buszokon, illetve a jegyautomaták üzembe helyezése miatt nem csökkent drasztikusan a tömegközlekedők száma, amit pozitívumként értékelte. Azt is hozzátette, hogy nagy átalakításokra, módosításokra nem lesz szükség, csak kisebb korrekciókra lehet számítani egyes járatoknál, és leghamarabb azoknál is csak a június 15-i, nyári menetrendváltásnál. Arról szemérmesen hallgatott, hogy
a tömegközlekedés Szegeden a legdrágább és ahogy a fentiekből kiderült, a menetrend helyes összetétele is komoly problémát okoz, ráadásul cseppet sem igazodik az utazóközönség elvárásaihoz.
Az önkormányzat a 90-es busszal és a menetrenddel kapcsolatos kérdéseinkre napok óta nem válaszol.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.