Közélet

Az SZKT-nál úgy ismerik el a hibákat, hogy közben nem tudnak róluk

Az SZKT-nál úgy ismerik el a hibákat, hogy közben nem tudnak róluk

2018. szeptember 10., hétfő
Az SZKT-nál úgy ismerik el a hibákat, hogy közben nem tudnak róluk

Fura magyarázatot kaptunk a Szegedi Közlekedési Társaságtól a menetjegy automaták kapcsán. Állítják, az automaták hiba nélkül működnek, de papírelakadási és adatkapcsolati gondok gyakran előfordulnak.

"Csúcsforgalomban, ha elől szállsz fel, nem tudod átverekedni magad az automatáig, így kénytelen vagy a sofőrtől venni a jegyet. Csak ezért 50 Ft-tal többet kérni, szerintem nettó lehúzás." "Legutóbb mikor a fedélzeti automatánál próbáltam jegyet vásárolni, nem működött a terminál, így tiket hiányában kénytelen voltam leszállni a villamosról." "Az én bankkártyám sajnos nem Paypassos, így hiába akartam az automatát igénybe venni, kénytelen voltam a sofőrhöz fáradni. Gondolhatnának azokra is, akiknek még régebbi fajta kártyájuk van." Ilyen, és ehhez hasonló üzeneteket kaptunk

előző cikkünk kapcsán

, így ezeket a felvetéseket továbbítottuk az SZKT felé.

Hiba nincs, de mégis van!

Az SZKT válaszában gyorsan leszögezi, hogy automaták hiba nélkül működnek, és azok meghibásodásról a bevezetésük óta nem tudnak.

A hozzánk érkezett hozzászólások viszont nem erről tanúskodnak. Igaz a válaszuk sem a hibátlan működésről szól a későbbiekben.

„Az üzemeltetés során előfordul, hogy papírelakadás vagy adatkapcsolati hiba miatt szervízeléssel foglalkozó kollégáinknak ilyen problémát kezelnie kell a járműveken.”

– magyarázkodik az SZKT.

Tehát a hibákról nem csak az utasok, hanem ők is tudnak, de azok előfordulását mégis tagadják.

Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogyha a drágább járművezetői jegyet váltja valaki, akkor a "tanulópénz" mellett a hibás automaták miatt is fizetnie kell. Arra is kitérő választ és külföldi példákat kaptunk csak, hogy miért nem helyeztek ki automatákat a megállókba. Itt is az utast tanítják:

Tervezze meg előre az utazását, legyen nála jegy, akkor olcsóbb - a járművön csak "végszükség esetére" telepítettek automatát.

Mitől ilyen drága a jegy?

Az árak változása kapcsán leírták, hogy nyáron közzétettek egy kiírást arról, hogy milyen jegyeket mennyiért vehetnek az utasok. Makrai Lászlótól, a környezetgazdálkodási cég igazgatójától megtudtuk, hogy a város 3 milliárd forinttal járul hozzá a jegybevételhez. Ekkora összegű támogatás mellett viszont felvetődik a kérdés, hogy miért ilyen drága a szegedi tömegközlekedés- országos viszonylatban is a legdrágábbak között van.

Szabályos ez így egyáltalán?!

Az egyik olvasónk azzal a felvetéssel állt elő, hogy ebben az esetben a jegy számít a nyugtának. A tollal áthúzott jegyeket, viszont hogyan jelenti le az SZKT az adóhatóság részére?! Ezzel kapcsolatos kérdéseinket eljuttattuk a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak, ugyanis

hiába kaptunk választ a jegyekért felelős környezetgazdálkodási cégtől, feltételezzük, hogy a tollal áthúzott jegyek nem teljesen szabályosak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.