Június közepén emelték a viteldíjakat a szegedi tömegközlekedésben. Ezt viszont sokszor csak egy „tollvonással” jelzik a jegyen – állítólag spórolásból. Az SZKT azt mondja, nem a közlekedés lett drágább, hanem tanulópénzt kell fizetniük az utasoknak. Az igazi lehúzásnak pedig nem a kézzel átírt jegy tűnik.
„Nem voltam itthon nyáron, nem tudtam, hogy emelték a jegyek árát. A visszajárót nem számoltam meg, a jegyet érvényesítettem, majd utána láttam, hogy tollal írták rá az új árat - 450 forintot.Érdeklődtem az SZKT-nál, hogy mi ez, de szerintük szabályos. Szerintem meg nem, sőt, akár át is verhetnek könnyen. Mi van, ha valaki 500 forintot ír rá és úgy árulja?”
– küldte nekünk olvasónk a fenti sorokat. Az utas azt is kifogásolta a tollal áthúzós jegyrendszert, mert szerinte honnan lehet azt tudni, hogy nem a sofőr egyéni üzletéről van szó, aki például egy korábban megvásárolt jegyköteget ad el zsebre - magasabb áron? Szerinte tehát
nagyon necces az SZKT jegyátírogatási módszere.
A jegyen két céget, a Szegedi Közlekedési Társaságot (SZKT) és a buszos partnert: a Dél-alföldi Közlekedési Központot (DAKK) tüntetik fel. Előbbit tárcsázva kiderült, hogy a jegyekkel nem ők foglalkoznak, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft.-hez (SZKHT) irányítottak. Már ez is furcsa, de az igazi furcsaságok, csak ezután jönnek.
Az olcsóbb jegyet egy bankkártyával lehet megvenni- ha odafér hozzá az utas.Az SZKHT weboldaláról kiderült, hogy egy szegedi nyomdával álltak kapcsolatban, még a tavalyi évben speciális nyomdaipari nyomtatványok elkészítésre adtak le megrendelést 5 millió forint értékben. A jegykészlet értéke több mint 100 000 forint, az átírással csak spórolni szeretnének, hogy ne kelljen kidobni a maradék régi jegyet –várhatóan októberre fogynak el az átírt tikettek. „A járművezetőknél kizárólag átárazott, vagy nyomdailag nyomtatott 450 forintos jegy lehet” – mondta Váris Csabáné, az SZKHT közlekedésszervező csoportjának munkatársa, aki nem cáfolta, hogy kézzel írogatják át a régi tiketteket.„A vezető az eladás alkalmával nem áraz át jegyet, és elsődlegesen az átárazott jegyet értékesíti, hogy minél előbb kifusson a készlet. A 400 forintos járművezetői jegyeket évközben emelték 450 forintosra, a régiek központilag és fekete filctollal lettek átírva. Ezt az átárazást semmilyen szabályozás nem tiltja” – tette hozzá.
Az SZKHT válaszában külön kitér arra, hogy
a júniusi jegyáremelést nem a közlekedés drágulása indokolta. Tanulópénzt fizettetnek a szegediekkel.
Azt írták, hogy az áremeléssel ösztönözni szeretnék az utasokat, hogy ne a járművezetőnél vegyék meg a jegyeket, hanem a jegykiadó automatákban. Ezekből minden járművön van egyetlen darab! Vélhetően keveset utaznak a tömegközlekedési eszközökön az SZKHT munkatársai, ugyanis akkor tudnák, hogy ezeket az automatákatcsúcsforgalomban szinte lehetetlen megközelíteni, a tömegen kellene átverekednie magát annak, aki ebből akar jegyet venni. Mindez igen balesetveszélyes is, hiszen menetközben inkább kapaszkodni kellene, nem pedig törtetni az automata irányába. A cég arról is hallgat, hogy miért az utasokat kényszerítik rá drágább jegyek vásárlásra, és miért nem teszik lehetővé, hogy már a megállóban olcsóbb jegyhez lehessen jutni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.