Tarolnak a kínai autók, különösen a BYD modelljei. Az Atto 3, a Dolphin és a Seal hamarosan Szegeden is gyártásba kerül.
Egyre népszerűbbek a kínai márkák a magyar használtautó-piacon, a BYD három modellje is élvonalba került. Ezeket az autókat hamarosan Szegeden is gyártani fogják. A kínai autómárkák gyors térnyerése látványos növekedést mutat a magyar használtautó-piacon – derül ki a Használtautó.hu 2024 és 2025 első hét hónapjának adatait összevető kimutatásából.
A vásárlói érdeklődés nemcsak általában emelkedett, de új márkák és modellek is szinte a semmiből kerültek fel a legkeresettebb típusok közé. A toplista első öt helyén 2025-ben már két új belépő, az OMODA 5 és a JAECOO 7 is szerepel, miközben a korábban már ismert kínai márkák, mint az MG vagy a BYD tovább növelték részesedésüket.
A BYD – amelynek magyarországi jelenléte az új autók piacán is egyre erősebb – immár három különböző modellel is képviselteti magát a legnépszerűbb kínai használt autók között. A BYD Atto 3 stabil szereplőnek számít, de mellette a BYD Seal és a BYD Dolphin is nagy lendülettel zárkózott fel.
Különösen figyelemre méltó a Seal iránti kereslet: az érdeklődők száma 2025-ben több mint kétszeresére nőtt 2024-hez képest. Ez az adat még inkább figyelemre méltó annak fényében, hogy a modell átlagára meghaladja a 16 millió forintot – ez a legmagasabb érték a kínai gyártók kínálatában.
A Dolphin modell szintén jól szerepel: 11,4 milliós átlagáron jellemzően alig használt, fiatal járműveket keresnek a vevők.
A piaci trendek mögött nem csupán az alacsonyabb árak állnak:
A kínai modellek jellemzően gazdag felszereltséget, korszerű technológiát és modern formavilágot kínálnak – sokszor a nyugati versenytársaknál olcsóbban. Ez a kombináció különösen vonzó a magyar vásárlóknak
– hangsúlyozta Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője. Mint fogalmazott, a kínai márkák gyors modellfrissítési ciklusa, az elektromos hajtású járművekre építő kínálat, valamint a folyamatosan bővülő kereskedőhálózat is hozzájárul a gyors növekedéshez.
A BYD sikerének magyar vonatkozása is van: a kínai márka 2023 végén jelentette be, hogy európai gyártóbázist épít Szegeden. Az építkezés 2024-ben kezdődött meg, és az üzem a tervek szerint már 2026-ban megkezdheti a termelést.
A vállalat hivatalos közlése szerint a Szegeden épülő gyárban 12 modell, köztük az Atto 3, a Dolphin és a Seal modellek is gyártásba kerülnek, vagyis éppen azok a típusok, amelyek jelenleg is vezetik a BYD hazai használtpiaci toplistáját.
Nemrégiben egy Nürburgringen tesztelt BYD Yangwang U9 modellről készült videó került a figyelem középpontjába, mely magyar rendszámmal futotta a tesztköröket:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.