43 milliárdos beruházást kap a Lufthansától Miskolc, pedig reptere sincs


A német Lufthansa vállalatcsoport repülőgépjavítással és -fenntartással foglalkozó vállalata, a Lufthansa Technik AG 43 milliárd forintos befektetéssel szervizközpontot telepít Miskolcra - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Budapesten, a beruházás sajtótájékoztatóján.
Szijjártó Péter közölte, hogy a 400 munkahelyet teremtő üzem létrejöttéhez a magyar kormány képzési támogatással járul hozzá. A repülőhajtóművek alkatrészeit javító miskolci szervizközpont nem csupán a Lufthansa, hanem más nemzetközi légitársaságok gépeit is fogadja majd - tette hozzá. A repülőhajtóművek fenntartása és gyors szervizelése - mint fogalmazott - kulcskérdés a légitársaságok számára, a kiszolgáló üzemek jelentősége ezért a légi közlekedéssel együtt rohamosan nő. A miniszter szerint a Lufthansa magyarországi beruházása nemcsak azért fontos, mert a világ egyik legsikeresebb légiközlekedési cégcsoportja áll mögötte, hanem azért is, mert a német óriásvállalat megjelenése új minőség a magyar repülőgépipar számára. A befektetők döntését a Lufthansa Technik 20 évnyi kedvező magyarországi tapasztalata mellett Miskolc vezetése is megkönnyítette azzal, hogy kedvező befektetési környezetet teremtett, így a borsodi megyeszékhelyet ma már szinte minden jelentős beruházó lehetséges befektetési helyszínként tartja számon - emelte ki Szijjártó Péter. De nem csak erről maradt le Szeged mostanában.
Csak az utóbbi félévben egy-egy komoly iparberuházás landolt Debrecenben, valamint Békéscsabán is. Előbbi az új BMW-gyárat kapta meg, amely 1 milliárd eurós befektetést jelent,
a Linamar Hungary Zrt. "csak" 17 milliárdos beruházását telepítia békési megyeszékhelyen.
Pedig a szegedi reptérre ráférne némi fejlődés
. A Lufthansa összeszerelő-üzem kapcsán
kérdéseinket elküldtük Báló Tamásnak, a szegedi reptér vezetőjének, aki egyébként ezt megelőzőenUjhelyi István exsofőrjeként dolgozott, majd az egyik Szeviép-leányvállalat ügyvezetői székébe került.
Arra vagyunk kíváncsiak, hogy az önkormányzati cég értesült-e arról, hogy a Lufthansa gyárat szeretne építeni Magyarországon és pályázott-e érte? Ha pályázott, milyen elképzelések voltak? Mi nem tűnt elégségesnek a vállalat részéről, ami miatt nem Szegedet választották? Ha tudták, de nem pályázott a város, akkor pedig miért nem? Amint választ kapunk, frissítjük anyagunkat.