A vasutas szakszervezetek a foglalkoztatás miatti aggodalmuknak adtak hangot a Vasúti Érdekegyeztető Bizottság (VEB) pénteki ülésén.
A Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) a vasúti személyszállítás teljesítményének csökkenése miatt továbbra is aggályosnak tartja a foglalkoztatás alakulását, úgy vélik 130-150 mozdonyvezető munkája válhat feleslegessé. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) pedig megállapodást kíván kötni a foglalkoztatásról a MÁV-val - közölték az érdekképviseleti vezetők az MTI-vel az ülést követően.
Dancsa Attila
, a MOSZ ügyvezető alelnöke elmondta: az egyeztetésen a tárca képviselői megerősítették, hogy április 15-étől vonatkilométerre vetítve 8 százalékkal, vonatjáratok számát tekintve 13 százalékkal csökkentik a vasúti személyszállítás teljesítményét. A Mozdonyvezetők Szakszervezete szerint a minisztériumnak is részt kellene vállalnia a foglalkoztatási gondok kezelésében, és nem elég a vasútvállalatok feladatává tenni azt - jegyezte meg. A Szakszervezet számítása szerint 130-150 mozdonyvezető munkája válhat feleslegesség az április 15-ei intézkedés után, többnyire a hátrányos helyzetű térségekben.
Bárány Balázs
, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) alelnöke az MTI-nek elmondta: a minisztérium támogathatónak tartotta a VDSZSZ javaslatát, hogy a MÁV kössön a szakszervezettel megállapodást a járatritkítással összefüggő foglalkoztatási megoldásáról - tette hozzá. A Mérnökök és Technikusok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete és a Vasutasok Szakszervezete Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszternél március 5-én kezdeményezték a Vasúti Egyeztető Bizottság (VEB) összehívását, hogy tájékoztatást kérjenek és egyeztessenek az Országgyűlés elé beterjesztett személyszállítási törvénytervezetről, illetve a médiában megjelent vasúti személyszállítási kapacitáscsökkentésről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.