Gazdaság

Az internet (nem) kemény dió – 1. rész

Az internet (nem) kemény dió – 1. rész

2011. augusztus 26., péntek
Az internet (nem) kemény dió – 1. rész

Cikksorozatunkat olyan kis- és középvállalkozásoknak ajánljuk, akik idegenkednek az internettől, és nem merik megtenni az első lépéseket a hatalmas online labirintusban. Melyik a helyes út, hogyan kerüljük el a zsákutcákat? Ezekre a kérdésekre keressük a választ.

A világháló, amely átszövi a mindennapjainkat. Hogyan is létezhetnénk nélküle a 21. században? Nézzünk csak szét magunk körül: anyu az interneten jelenti be a gázóraállást, apu épp repülőjegyet foglal, a 15 éves Roland órák óta nem jött le a Facebookról, a 21 éves Vivien zenét tölt le az MP4-lejátszójára, és higgyük el nyugodtan, a szomszédban pont ugyanez történik – csak pepitában. Mégis vannak olyanok, akik nem használják ki az internet nyújtotta lehetőségeket: a magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) többsége sajnos ebbe a kategóriába tartozik. Mi lehet az oka annak, hogy a kkv-k általában nem vagy alig merészkednek fel a netre? Gyakran drága dolognak tartják vagy haszontalannak, és úgy gondolják: mit nekünk az online reklám, amikor szórólapjainkkal tele vannak a szegedi postaládák. Pedig szükség van az online jelenlétre, főleg a kkv-k számára, melyek – mint azt már sokszor hallhattuk – a hazai vállalkozásaink több mint 99 százalékát teszik ki, és a GDP-nk mintegy feléért felelősek. A kkv-k számára a net egy kiaknázatlan kincsesbánya. Csak tudni kell, hogy hol kezdjünk el ásni és kivel. Készíttetni egy honlapot a barátunk barátjának ismerősével nem mindig célravezető. Az online színrelépést alaposan meg kell tervezni. Készíthetünk egy weblapot, egy webáruházat, de lehet elegendő csak egy blogot írni, vagy kialakítani egy céges profilt a Facebookon, esetleg mindezeket kombinálni. Lényeg a lényeg: az online jelenlét fontos, a jól tervezett, átgondolt online stratégia minden ráfordított percet és forintot megér.

Diós morzsák az útra

1. Tudtad, hogy a magyar lakosság átlagosan heti 15 órát tölt fent a neten? 2. És azt, hogy a (potenciális) vásárlóid is köztük vannak? 3. Gondold át, és vidd fel a vállalkozást a netre!

A folytatásban megnézzük, hogyan indítsuk el a vállalkozást az interneten: mik az első lépések, a legfontosabb döntések, mire figyeljünk oda, és milyen csapdákba ne sétáljunk bele.

A sorozat további részei:

Az internet (nem) kemény dió – 2. rész

Az internet (nem) kemény dió – 3. rész

Az internet (nem) kemény dió – 4. rész

Az internet (nem) kemény dió - 5. rész

Lele Zsófia

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.