Míg Nemesi Pál nem közpénzből kampányol, addig Botka László esetében ebben nem lehetünk biztosak! Kiszámoltuk: több mint kétszázmillió forintot költhetett el kampányára Botka László és csapata. Gigantikus óriástorta, több ezer plakát, monstre zárórendezvény a Széchenyi téren. A kérdés csak az, hogy vajon miből finanszírozza az óriási kampány költségeit? A szegediek pénzéből?
Mentünk pár kört a városban, megszámoltuk, hogy miből mennyit láttunk. Körülbelül 80 db óriásplakátot, 40 db citylight-ot (a buszmegállók oldalán vagy hátfalán lévő nagy méretű posztert), 30 db molinót és körülbelül 2-3000 db kampánytáblát számoltunk meg. A marketinges kollégánktól kapott információk szerint az óriásplakátok listaára kampányidőszakban, a kihelyezés helyszínétől függően havi 80 000 – 150 000 Ft között mozog, a citylight-oké valamivel olcsóbb, 60 000 – 100 000 Ft. A felrakott 3×1 méteres molinók nyomdai darabára kb 40 000 Ft, a táblák darabára 3000 Ft körül van.
Szorozzunk egy kicsit!
Óriásplakát: 2x 80 x 150 000 = 24 000 000 Ft+áfa
Citylight: 2 x 40 x 100 000 = 8 000 000 Ft+áfa
Molinók: 40 x 40 000 = 1 600 000 Ft+áfa
Táblák: 3000 x 3000 = 9 000 000 Ft+áfa
Villamos becsomagolások = kb. 10 000 000 Ft+áfa
Eddig 52 600 000 Ft+áfánál járunk, ami bruttó 66 802 000 Ft.
De ez még mindig semmi!
Az átverés csúcsa: az álszülinap!
Botka László kampánya még az év elején indult, a Szeged 300 kampánnyal.
Hogy mi is ez? (Azon kívül, hogy teljesen hülyének gondolja a szegedieket, hiszen a történész szerint egy “buta politikai kampány” az egész, hiszen 521 éve szabad királyi város Szeged.)
PR-ben jártas kollégáink szerint a manipuláció csúcsa, hiszen Botka és csapata Szeged szabad királyi városi címe visszaadásának évfordulójába csomagolta be a saját kampányüzenetét.
Vársoházi értesüléseink szerint a Klauzál térre állított torta kb. 75 000 000 Ft+áfa körül állt meg, ez csak a szerkezetre vonatkozik, a kiállítás részére nem – ez utóbbit tegyük fel, hogy finanszírozzák az eladott belépőjegyek, bár a torta általában kong az ürességtől.
A városháza egy egész évre rendelt villamos-becsomagolást az illetékes cégtől, a marketinges kollégánk ennek díját 10 000 000 Ft+áfára saccolja.
Városi ünnepségbe csomagolt politikai buli
A hab a tortán a Szeged 300 márka mögé bújtatott MSZP-DK-Jobbik kampányrendezvény, amelyet “véletlenül” pont a választás előtti estére hirdettek meg a Klauzál és a Széchenyi térre. Botka nem sajnálta a pénzt a kampányzáró bulira, többek között az LGT, a Fool Moon, a Belmondo és még rengeteg sztár hivatalos. Ezek közül az LGT-féle Zenevonat díja közel 4 000 000 Ft+áfa, ehhez jönnek még a többiek és egy költséges fényfestés, ami szintén több millió forintot kóstál. A rendezvény infrastrukturális és humán költségei (színpad, őrzés, takarítás, áram-bekötés, stb.) egy gyors saccolás alapján 5-6 000 000 Ft+áfa körül állnak meg.
Összesítve tehát a 66 802 000 Ft-ot kóstáló “hagyományos” politikai kampány mellé további 140-150 000 000 Ft-ot verhetett el még Botka és csapata.
Ez összesen kb. 210-220 000 000 Ft!
A kérdés, hogy miből, milyen forrásból finanszírozta Botka László ezt a gigantikus összeget? Mivel kérdéseinkre nem válaszolt, csak tippelni tudunk egyelőre: az önkormányzat pénzéből, ami a szegediek pénze? Egy “filléres” egyesület (Összefogás Szegedért Egyesület) pénzéből, amely hivatalosan Botka László facebookos hirdetéseit is fizeti? Vagy talán az Etelka-sori fedett uszoda körüli botrányban saját számlán parkoltatott 12,1 milliárdról, netán annak kamatairól van szó?