Míg Nemesi Pál nem közpénzből kampányol, addig Botka László esetében ebben nem lehetünk biztosak! Kiszámoltuk: több mint kétszázmillió forintot költhetett el kampányára Botka László és csapata. Gigantikus óriástorta, több ezer plakát, monstre zárórendezvény a Széchenyi téren. A kérdés csak az, hogy vajon miből finanszírozza az óriási kampány költségeit? A szegediek pénzéből?
Mentünk pár kört a városban, megszámoltuk, hogy miből mennyit láttunk. Körülbelül 80 db óriásplakátot, 40 db citylight-ot (a buszmegállók oldalán vagy hátfalán lévő nagy méretű posztert), 30 db molinót és körülbelül 2-3000 db kampánytáblát számoltunk meg. A marketinges kollégánktól kapott információk szerint az óriásplakátok listaára kampányidőszakban, a kihelyezés helyszínétől függően havi 80 000 - 150 000 Ft között mozog, a citylight-oké valamivel olcsóbb, 60 000 - 100 000 Ft. A felrakott 3x1 méteres molinók nyomdai darabára kb 40 000 Ft, a táblák darabára 3000 Ft körül van. Szorozzunk egy kicsit! Óriásplakát: 2x 80 x 150 000 = 24 000 000 Ft+áfa Citylight: 2 x 40 x 100 000 = 8 000 000 Ft+áfa Molinók: 40 x 40 000 = 1 600 000 Ft+áfa Táblák: 3000 x 3000 = 9 000 000 Ft+áfa Villamos becsomagolások = kb. 10 000 000 Ft+áfa Eddig 52 600 000 Ft+áfánál járunk, ami bruttó 66 802 000 Ft. De ez még mindig semmi!
Botka László kampánya még az év elején indult, a Szeged 300 kampánnyal. Hogy mi is ez? (Azon kívül, hogy
teljesen hülyének gondolja a szegedieket
, hiszen a történész szerint egy "buta politikai kampány" az egész, hiszen 521 éve szabad királyi város Szeged.) PR-ben jártas kollégáink szerint a manipuláció csúcsa, hiszen Botka és csapata Szeged szabad királyi városi címe visszaadásának évfordulójába csomagolta be a saját kampányüzenetét. Vársoházi értesüléseink szerint a Klauzál térre állított torta kb. 75 000 000 Ft+áfa körül állt meg, ez csak a szerkezetre vonatkozik, a kiállítás részére nem - ez utóbbit tegyük fel, hogy finanszírozzák az eladott belépőjegyek, bár a torta általában kong az ürességtől. A városháza egy egész évre rendelt villamos-becsomagolást az illetékes cégtől, a marketinges kollégánk ennek díját 10 000 000 Ft+áfára saccolja.
A hab a tortán a Szeged 300 márka mögé bújtatott MSZP-DK-Jobbik kampányrendezvény, amelyet “véletlenül” pont a választás előtti estére hirdettek meg a Klauzál és a Széchenyi térre. Botka nem sajnálta a pénzt a kampányzáró bulira, többek között az LGT, a Fool Moon, a Belmondo és még rengeteg sztár hivatalos. Ezek közül az LGT-féle Zenevonat díja közel 4 000 000 Ft+áfa, ehhez jönnek még a többiek és egy költséges fényfestés, ami szintén több millió forintot kóstál. A rendezvény infrastrukturális és humán költségei (színpad, őrzés, takarítás, áram-bekötés, stb.) egy gyors saccolás alapján 5-6 000 000 Ft+áfa körül állnak meg.
Ez összesen kb. 210-220 000 000 Ft!Összesítve tehát a 66 802 000 Ft-ot kóstáló “hagyományos” politikai kampány mellé további 140-150 000 000 Ft-ot verhetett el még Botka és csapata.
A kérdés, hogy miből, milyen forrásból finanszírozta Botka László ezt a gigantikus összeget? Mivel kérdéseinkre nem válaszolt, csak tippelni tudunk egyelőre: az önkormányzat pénzéből, ami a szegediek pénze? Egy "filléres" egyesület (Összefogás Szegedért Egyesület) pénzéből, amely hivatalosan Botka László facebookos hirdetéseit is fizeti? Vagy talán az Etelka-sori fedett uszoda körüli botrányban
saját számlán parkoltatott 12,1 milliárdról
, netán annak kamatairól van szó?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.