Közélet

Új kerékpárutak épülnek – biztos megoldódnak a bringások problémái?

Új kerékpárutak épülnek – biztos megoldódnak a bringások problémái?

2018. július 2., hétfő
Új kerékpárutak épülnek – biztos megoldódnak a bringások problémái?

A szegedi Polgármesteri hivatal közlése szerint több kerékpárút építése is tervben van. Válaszukat azután küldték meg, hogy a kerékpárosok és autósok közötti feszültségről szóló cikkünkben írtunk róla, hogy a szegedi bicajosok nem elégedettek a kerékpárutakkal.

Azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy jelenleg hány kilométer kerékpár út van a városban, és hogy azok milyen állapotban vannak, illetve, hogy az eddigiekhez még mennyit terveznek építeni. A Polgármesteri hivatal válaszából az derül ki, hogy az eddigi 70 kilométernyi szegedi kerékpárúthoz még több mint 50 kilométernyi bringások által használható utat szeretnének építeni. A tervezett kerékpárutakra az önkormányzat 2,7 milliárd forintot fog költeni. „A Tiszta Lajos körút felújítása során 0,51 km, Tarjánban 2,3 km, a Sándorfalvai kerékpárútnál 6,1 km, a Bordányi kerékpárútnál 3,8 km, a Szilk-hez vezető kerékpárút építse során 0,65 km kerékpárutat és 1,1 km kerékpárosnyomot hozunk létre. A Ladvánszky utcai csomópont átépítése során, magában a csomópontban és a hozzácsatlakozó utcákban 2,9 km kerékpáros létesítmény kerül kialakításra, a Szeged ELI lézerközpont közlekedési kapcsolatok javítása projekt során 4,4 km kerékpáros létesítményt hozunk létre, végül, de nem utolsó sorban a, Kollégiumi út felújítása során 1,35 km kerékpáros létesítményt hozunk létre”– írja az önkormányzat.

Újszegeden is fejlesztenek

8,1 kilométernyi kerékpárutat a belvárosban, Tarjánban, az előző 2,3 kilométer mellett még további 5,7 kilométer kerékpárút épül. Valamint egy Újszegedi projektjük is van, amiről a következőket írták: „9,3 km új kerékpáros infrastruktúra fejlesztése a Temesvári körút - Népkert sor - Székely sor által határolt területen, valamit a Vedres és Csanádi utcán. Itt kerékpárosnyomokat, és rövidebb kerékpáros sávokat jelölünk ki, valamint megújul a Temesvári körút melletti kerékpárút (ami a liget oldalában fut), illetve kialakítunk a Székely soron egy kerékpárutat, amivel 2,1 kilométernyi kerékpáros infrastruktúrát hozunk létre. A projektnek van egy külső beavatkozási területe is, ahol 7,2 km kerékpáros nyomot jelölünk ki, amivel a már meglévő kerékpáros hálózatot bővítjük. Ennek fő célja a Temesvári körúttól kifelé eső területek bekapcsolása a hálózatba a Bérkert utca - Fő fasor - Derkovits fasor tengelyekkel egészen a Thököly utcáig, valamint a Hargitai, Fülemüle és a Katalin utcán.” Arra viszont sajnos nem derül a fény a válaszukból, hogy az eddigi kerékpárutakat felújítják-e, illetve, hogy a többek által is kaotikusnak vélt problémás helyek rendszerén javítanának-e. A

korábbi cikkünkből

az derült ki, hogy Szegeden nem pusztán a kerékpárutak mennyisége és minősége miatt rossz bicajjal közlekedni. Többen is inkább arra panaszkodtak, hogy a kerékpárutaknak az elhelyezkedéséből adódnak a problémák. Persze csak amellett, hogy a padkák miatt defekteket kapnak a biciklisek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.