Közélet

A kerékpárosok és autósok vitájának ezzel vége is lehet

A kerékpárosok és autósok vitájának ezzel vége is lehet

2018. június 26., kedd
A kerékpárosok és autósok vitájának ezzel vége is lehet

Az autóval közlekedők és a bicajosok között már régóta húzódik egy kis feszültség. Mindkét fél a másikat szidja, de ezt már tudjuk. Két, a témában szakértő személy, véleménye szerint mindkét félnek figyelmesebben kéne közlekednie.

A Csillag Autósiskola vezetője, Pataki Bálint István egy szóban is össze tudta foglalni a szegedi közlekedési kultúrát. Ez a szó nem más volt, mint a „gyalázatos”. A probléma gyökerét ő leginkább abban látja, hogy az embereknek nincs elég információjuk arról, hogy kerékpárral hogyan kéne helyesen közlekedni. Ehhez még azt is hozzátette, hogy korábban az autósiskolánál már próbálkoztak egy ingyenes kerékpáros KRESZ tanfolyam indításával, ám arra csak idősebb hölgyek voltak kíváncsiak, akik még nem is túl sűrűn bicikliznek a városban. Az autósiskola vezetőjének meglátása szerint még az is probléma, hogy a biciklisek nem szabálykövetőek. Példának említette a gyalogátkelőhelyeken agresszíven közlekedő a kerékpárosokat, akik sokszor még a gyalogosokat is veszélyeztetik. Amit pedig a fenti kettőnél is súlyosabbnak ítél meg, az nem más, minthogy Szegeden véleménye szerint nincs kialakítva megfelelő kerékpáros közlekedési infrastruktúra. Ahogy ő fogalmazott, a kerékpárral közlekedők kénytelenek néhol szabálytalanságot elkövetni. Konkrétumnak a Belvárosi híd szegedi hídfőjét emelte ki, egyenesen kaotikusnak nevezte az ottani állapotokat. Ifj. Csüllög Imre a Magyar Kerékpárosklub szegedi területi szervezetének tagja azon a véleményen van, hogy a kerékpáros és autós közlekedési kultúra nem elkülöníthető, hiszen az emberek habitusa nem változik meg attól, hogy éppen milyen eszközt használnak.

A legtöbben ezt az utcát mondják problémásnak a biciklis közlekedés szempontjából.

Ezért Imre is problémásnak látja néhol a Szegeden kialakított kerékpáros utakat. Ő is Szegednek a Belvárosi híd Oskola utca felőli részét említette, mint problémás terület, ugyanis úgy tudja, hogy jelenleg a legtöbb baleset ott történik. Abban mindkét fél megegyezett, hogy mielőtt kerékpárra ülünk, vagy autóba ülünk, először fejben kell tisztába tennünk mindent, hogy teljesen az útra figyelve tudjunk közlekedni. Így összefoglalva azt lehet mondani, hogy a bicajosok és autósok közötti vitában egyik félnek sincs igaza, hisz mindkettőjüknek felelősségteljesebben kéne a városban közlekednie. Hogy konkrétan mennyi biciklis baleset történik a városban, a rendőrséget is kérdeztük, de cikkünk megjelentéig nem válaszoltak.

Melinda szerint is kaotikus a szegedi kerékpáros közlekedés.

Balázs a padkák miatt már számtalanszor kapott defektet, ami csak 1000 forintos javítási költséggel járt, de akkor is bosszantó volt a számára. Kata ehhez még azt is hozzátette, hogy a szegedi fő útvonalak mentén nincs is elég kerékpárút, így szerinte is csak szabálytalanul lehet közlekedni ezeken az utakon. Melinda pedig, aki kislányával biciklizik a városban, egyenesen életveszélyesnek látja a kerékpáros közlekedést Szegeden.

Az UrbanLegend Kerékpárbolt és Szervizhez naponta öten is betérnek defekt problémákkal, amiket sűrűn okoznak azok a padkák, amikre a bicajosok panaszkodnak. Ezek hibák náluk 2000 – 2500 forintért javíthatóak, de nagyobb problémákkal is felkeresik őket. Havonta, kéthavonta olyan ügyfelük is akad, aki balesetezett a városban, ezért a biciklijén nagyobb és drágább javításokat is el kell végezni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.