Közélet

Már a PESA sem úgy megy, mint régen...

Már a PESA sem úgy megy, mint régen...

2012. július 4., szerda
Már a PESA sem úgy megy, mint régen...

Lengyel szakemberek is vizsgálódnak már Szegeden?

A rekkenő hőségben gyakori, hogy nem működik a légkondicionáló a vadonatúj PESA villamosokon, de ez csak egy a számtalan probléma közül. Információink szerint fékezéskor rángat a kocsi, és olykor ki is hagy a fék, vagy éppen megcsúszik a sárga monstrum.

A SZEGEDma.hu értesülései szerint egyre több hibát észlelnek a PESA Swingjein, a Szegedi Közlekedési Kft. szerelőinek nagy része a jóformán vadonatúj villamosok javítását végzi. Betanították őket a sárga csodák szervizelésére, ám amíg a PESA-kkal bajlódnak, a beütemezett szokásos éves felújítási tervet nem tudják teljesíteni – értesültünk.

Nem bír a kánikulával a PESA

A modern, csillogó-villogó Swingeken hiába van légkondicionáló, ha nem működik, elviselhetetlenül meleg van. Azt nem feltételeztük, hogy direkt nem kapcsolnák be a járművezetők, hogy az utasokat sanyargassák... Informátoraink szerint 38°C fölötti hőmérséklet esetén az utastéri klíma egyszerűen használhatatlan, mert nem tud a berendezés mit kezdeni a kinti forróság és a klímán beállított hőmérsékletkülönbséggel. Hibák további soráról is hírek jutottak a birtokunkba. Előfordult, hogy a Swing megcsúszott a kerekére rakódott gumi miatt, ami a sínek mentén csillapítja a zajt. Van, amikor alacsony sebességnél fékezéskor is megcsúszott a sárga villamos a fékerő gyengesége miatt. Az pedig biztosan nem garanciális hiba, hogy lassításkor a rendszer ránt egyet a járművön, s úgy csúszik meg a villamos. Mindez az utasok biztonságát is veszélyezteti, bárki eleshet és megsérülhet egy-egy ilyen esetben. Arra is volt már példa, hogy nem jelzett hibát a rendszer, miközben a villamos hajtásrendszere nem működött. Bizonyos problémákat a szoftverek is generálhatnak, ezeket folyamatosan vizsgálják, s már több frissítés is történt az elmúlt időszakban.

A lengyelek már a „spájzban” vannak...

A teljes képhez tartozik, hogy az SZKT jelenlegi vezetése egyébként korábban többször is bírálta, hogy Szeged városa és az előző SZKT-igazgató egyedi villamosokat rendelt, miközben az eredeti tervek szerint összerakott villamosok gond nélkül közlekednek. A lengyel PESA Bydgoszcz SA cég által gyártott Szegeden futó kilenc jármű egyedi konstrukció, például cseh hajtásrendszerrel és ajtókkal rendelte meg azokat az önkormányzat... A fent említett problémák komolyságát jelzi, hogy fotóriporterünk a keddi napon lengyel rendszámú, PESA feliratú, nagy valószínűség szerint a gyár szakembereit szállító autót kapott lencsevégre a városban... Amint további konkrétumokat tudunk meg az ügyben, természetesen azonnal közöljük azokat olvasóinkkal!

Emlékeztetőül

Tavaly októberben nagy csinnadrattával mutatták be az első Swinget, melyből összesen kilencet rendelt az önkormányzat 16 millió euró (megközelítőleg 4,5 milliárd forint) értékben. Idén májusban pedig villamosparádéval ünnepelték, hogy megérkezett az utolsó jármű is, ezzel teljessé vált az új járműflotta. Április elején arról számoltunk be, hogy a 2-es vonalán még várat magára a hangolás, így rendszeresen hosszú perceket kénytelen várakozni az utasokkal teli jármű, pedig elvileg a villamost kellene előnyben részesíteni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.