Közélet

70. születésnapján köszöntötték Szalay Istvánt, Szeged korábbi polgármesterét + FOTÓK

70. születésnapján köszöntötték Szalay Istvánt, Szeged korábbi polgármesterét + FOTÓK

2014. március 28., péntek
70. születésnapján köszöntötték Szalay Istvánt, Szeged korábbi polgármesterét + FOTÓK
SZS20140328_szalay_istvan_70_eves_koszontese_018

A szegedi egyetem főiskolai tanárának Botka László jelenlegi polgármester mellett kollégái, barátai gratuláltak a pénteki ünnepségen.

Hetvenedik születésnapján köszöntötték

Szalay Istvánt

, az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Tanító- és Óvóképző Intézet Matematika Szakcsoport főiskola tanárát, Szeged 1994-1998 közötti polgármesterét, a helyi Közéleti Kávéház kuratóriumi elnökét. A Juhász Gyula Pedagógusképző Kar dísztermében rendezett ünnepségen részt vettek a város, az egyetem és a kar vezetői, munkatársai. Beszédet mondott

Marsi István

, a fakultás jelenlegi dékánja,

Békési Imre

korábbi főigazgató,

Homoki-Nagy Mária

, az SZTE oktatási rektorhelyettese, aki

Szabó Gábor

rektor köszöntőjét tolmácsolta, valamint a tanítványok nevében

Dobi János,

az SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium igazgatója is. Valamennyien nagyra értékelték Szalay István pedagógusi kvalitásait, igazi tanáregyéniségként méltatták őt, aki nemzedékek sorának mutatott példát.

Botka László

, Szeged jelenlegi polgármestere szintén kiemelte, rengeteget tanult Szalay Istvántól, többek között azt, hogy a közéleti szerepvállalás során a másik embert nem világnézete szerint kell minősíteni, hanem a kölcsönös tisztelet alapján. Ezenkívül fontos, hogy meghallgassuk, megértsük, megbecsüljük egymást - a városvezető szerint a Szalay István fémjelezte Közéleti Kávéház ennek szellemében végzi tevékenységét. Az ünnepelt főiskolai tanár rövid előadásban foglalta össze a magyar oktatásügyről, matematikaoktatásról alkotott véleményét. Úgy összegzett, sajnos rossz irányba mennek a dolgok, a matematika tanítása például nem igazodott a korszellemhez, nem arról szól, mi köze a tárgynak a mindennapi élethez. Komoly problémának nevezte, hogy a honi oktatáspolitika a rendszerváltás óta nem tudta eldönteni, milyen legyen a magyar iskolarendszer, folyamatosan változtatták azt, ennek ellenére ráerőltették az osztott, bolognai típusú tanárképzést, mely tulajdonképpen a tanárképzés csődjéhez vezetett.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.