Egy brüsszeli illetékes kiakadt, nőtt az esély a Szeged-Szabadka vasútvonal fejlesztésére, de mi lesz a vasúti híddal?
Az MTI arról adott hírt, hogy egy "brüsszeli illetékes" úgy felhúzta magát Szeged és Szabadka között vasutazva szerdán, hogy "megállapította: nem fogadható el, hogy a 40 kilométeres útszakaszon még át is kell szállni." Az illetékes Jack Engwegen az Európai Bizottság Regionális Főigazgatósága Magyarországért felelős részlegének vezetője, aki több politikussal és gazdasági szakemberrel együtt utazta végig a két alföldi város közötti, több mint kétórás utat. Pásztor István, a vajdasági képviselőház elnöke ezzel kapcsolatban elmondta, hogy már két éve elkészült a megvalósíthatósági hatástanulmány, a vasútvonal felújítását pedig európai uniós forrásokból lehetne finanszírozni. A Magyarország és Szerbia közötti együttműködés keretében a Szeged–Röszke–Horgos–Szabadka–Csikéria–Bácsalmás–Baja útvonalat újítanák fel, a 180 millió euró értékű projekt 2020-ra fejeződhetne be. Ez így nagyon jó hír, de szerintem Jacknek Temesvárról kellett volna indulnia, és akkor kíváncsi lettem volna mit mond, miután az amerikai Liberator gépek által lebombázott vasúti híd pillérének vonalában egy csónakba kellett volna átszállnia, majd a gyerekklinikánál egy taxiba ülnie, és elgurulni a vasútállomásig a Szerbiába induló járatig. Az a jó az unióban, hogy általában magasról tesz egy-egy régió, frissen csatlakozott ország gazdaságát, kereskedelmét, turizmusát komolyan fellendítő hiányok pótlására - mint mondjuk amilyen egy angolszász hadviselés által lebombázott vasúti híd felépítésnek támogatása -, ami nem sok, csak három ország gazdasági életében jelenthetne változást. Először inkább az "öreg" uniós államok cégeinek kellenek a telephelyek, területek, energiahordozók, piacok stb., vagy nem?
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.