Ez a hír is érdekelheti
Itt a bejelentés: 5,7 milliárdos fejlesztés érkezik Szegedre


Nem ő volt az első, mégis ő lett a szalámikirály. Ma ünnepelné születésnapját Pick Márk.

Ma lenne a születésnapja a szegedi ipar egyik legnagyobb formátumú alakjának, akinek öröksége nélkül ma biztosan máshogy festene a városunk gazdasági és gasztronómiai térképe. Bár a közhiedelem gyakran neki tulajdonítja az elsőséget, a történelmi tények szerint a technológiát nem ő találta fel, kivételes üzleti érzékével mégis Pick Márk volt az, aki világhírű brandet faragott a helyi adottságokból.

Kevesen tudják, de a városunk egyik jelképévé vált cégbirodalom alapítója eredetileg nem a húsiparban, hanem a kereskedelemben látta meg a fantáziát. Amikor az 1869-es esztendőben elindította vállalkozását, a fő profilja még a terménykereskedés volt, különös tekintettel a messze földön híres szegedi fűszerpaprikára.
A legenda szerint a fordulópontot az hozta el, amikor felismerte, hogy a helyi alapanyagok és a speciális klíma házasítása egy teljesen új iparág alapköveit teheti le.
Bár kezdetben csak kis tételben, afféle kísérleti jelleggel foglalkozott a húsfeldolgozással, Pick Márk hamar ráérzett, hogy a paprika és a sertéshús kombinációjában rejlik a jövő, amely később a város egyik legnagyobb adózójává tette cégét.
Szeged lokálpatriótái gyakran szeretik hangoztatni, hogy a téliszalámi tősgyökeres találmány, ám az igazság ennél árnyaltabb. A források tanúsága szerint a 19. században átutazó olasz mesterek hozták magukkal a tudást, és kezdetben ők, illetve más helyi hentesek is próbálkoztak a gyártással. Az alapító zsenialitása nem az úttörő szerepben, hanem a perfekcionizmusban rejlett:
ő volt az, aki a receptúrát a tökélyre fejlesztette, és felismerte a tömegtermelésben rejlő potenciált.
Míg mások megmaradtak a kisipari keretek között, ő ipari léptékben kezdett gondolkodni, fokozatosan kiszorítva a piacról a kevésbé tőkeerős versenytársakat.

Miért pont itt, és miért pont így sikerült? A válasz a földrajzi adottságainkban keresendő. A Tisza folyó közelsége állandó, hűvös párát biztosított, ami elengedhetetlen feltétele volt a speciális érlelési folyamatnak és a nemespenész kialakulásának. Ez a „mikroklíma” volt az a titkos összetevő, amit semmilyen más városban nem tudtak lemásolni. A Pick-gyár sikere tehát nemcsak a receptúrán múlott, hanem azon a szimbiózison is, amit a vállalkozás a várossal és annak természeti környezetével kialakított.
Az alapító 1843. december 12-én született, majd 1892-ben elhunyt, az általa lefektetett alapok sziklaszilárdnak bizonyultak. Özvegye, majd később fia, Jenő vette át a stafétát, akik a modernizáció jegyében valódi nagyüzemmé fejlesztették a céget. A felnövő generációk számára a Pick név ma már egyet jelent a minőséggel, de születésnapja alkalmából érdemes emlékeznünk rá:
a sikerhez nem feltétlenül kell elsőnek lenni, de a legjobbnak igen.
Pick Márk története azt üzeni a mai szegedi vállalkozóknak is, hogy a helyi értékekre alapozva, kitartással és innovációval világraszóló eredményeket lehet elérni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.