
Valaha forgalmas átkelő volt. A tápéi komp évszázados története ma rozsdás csendben áll.

Vasárnapi múltidéző cikkünk, mely a tápéi komp történetét meséli el részletesen, olvasói visszajelzés apropóján került ismét reflektorfénybe. Az egykor a helyi mesteremberek által épített, majd a tápéi hajójavító telepen karbantartott átkelő járművek ma már csak a múlt árnyékai. A jelenleg rozsdamarta állapotban lévő, mozdulatlan fémtest a Tisza-part egy évszázados közlekedési módjának szomorú végét jelzi.

A fordulatot a 2011-es esztendő hozta el, amikor átadták a forgalomnak az M43-as autópálya Móra Ferencről elnevezett hídját. Bár a híd egyértelmű fejlődést jelentett a regionális közlekedésben, azzal gyakorlatilag megpecsételte a tápéi komp sorsát. A forgalom drasztikusan lecsökkent, a bevétel nem volt képes fedezni a fenntartási költségeket.
A veszteségessé vált működés után az üzemeltető a szegedi önkormányzathoz fordult támogatásért. A városvezetés nem volt hajlandó többlettámogatást nyújtani a már 2013-ban gazdaságilag nem életképes átkelőnek. Ennek eredményeként a komp végleg leállt, a Tápairét felől érkezők számára pedig maradt a jelentős algyői kerülőút. A tápéi rév, amely hosszú évszázadokig kötötte össze a partokat, ezzel végleg megszűnt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.