
Hamarabb, mint gondolnánk. A BYD szegedi gyára kulcsszerepet játszik az európai terjeszkedésben.

A BYD a két legkisebb típusának összeszerelését fogja megkezdeni hamarosan Szegeden, az első európai gyárában.

2025-ben a BYD európai eladásai több mint háromszorosára nőttek a tavalyi évhez képest, a vállalat az első kilenc hónapban 80 807 járművet értékesített a kontinensen. Jövőre a típusai még elterjedtebbek lesznek Európa-szerte, részben a szegedi termelésnek köszönhetően - írja a Magyar Nemzet.
2025 végére a BYD már körülbelül 1000 márkakereskedéssel fog rendelkezni a kontinensen, de ez még csak a kezdet. Egy nemrég Frankfurtban megrendezett rendezvényen Maria Grazia Davino, a cég európai regionális ügyvezető igazgatója megerősítette, hogy a BYD jövőre megduplázza a márkakereskedései számát a régióban, a terjeszkedést elengedhetetlennek nevezte az ügyfelek megnyeréséhez „ebben a rendkívül versenyképes környezetben”.
Azt tudjuk, hogy Szegeden már megnyitott a kínai márkakereskedő szalonja.
Az agresszív terjeszkedési stratégia a kulcsa az új gyártóközpont megnyitása Szegeden. Jelenleg is zajlik a BYD Atto 2 hibrid változatának, az 1020 km (ebből 90 tisztán elektromos) hatótávú DM-i-nek az európai sajtóbemutatója Spanyolországban. A kis SUV prezentációján a kínai gyártó elnöke, Stella Li újságíróknak elárulta, hogy
a korábban bejelentett Dolphin Surf mellett a Suzuki Vitara-méretű Atto 2-est is fogják Szegeden gyártani, továbbá még két másik modellt, amelyeket azonban még nem nevezett meg. Az is kiderült, hogy a BYD első európai üzemében 2025 végén már készen állnak majd a szerelőszalagok, a próbagyártás 2026 első negyedévében, a sorozatgyártás pedig 2026 második negyedévében fog elindulni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.