Szeged

BYD-gyár Szegeden: rendkívüli bejelentést tettek az indulás dátumáról

BYD-gyár Szegeden: rendkívüli bejelentést tettek az indulás dátumáról

Újabb részletek derültek ki a szegedi beruházásról. A BYD-gyár új dátumot tűzöt ki gyártási rajtként.

Böjthe Sándor
2 órája
Fotó: Délmagyar / Karnok Csaba
BYD-gyár Szegeden: rendkívüli bejelentést tettek az indulás dátumáról

A kínai BYD vezetése a napokban hivatalosan is bejelentette, hogy a Szegeden épülő BYD-gyárban csak 2026 második negyedévében indulhat el a sorozatgyártás - írta meg a Világgzdaság. A hír a kínai Csengcsou városában tartott sajtóeseményen hangzott el, ahol Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke tett rendkívüli bejelentést. A Bloomberg közlése szerint ez az időpont egyértelműen újdonság, hiszen korábban a gyártás kezdetét 2025 végére valószínűsítették.

Rendkívüli bejelentést tettek a szegedi BYD-gyár indulásáról
Rendkívüli bejelentést tettek a szegedi BYD-gyár indulásáról. Fotó: Délmagyar / Karnok Csaba. 

Késés vagy tudatos újratervezés?

A bejelentés azért is meglepő, mert a BYD eddigi nyilatkozataiban végig kitartott az eredeti ütemezés mellett. Októberben például még úgy tűnt, hogy a kínai elektromosautó-óriás tartani tudja az év végi startot. Most azonban már nemcsak az átadás időpontja került kérdőjel alá, hanem az is, hogy az avatás és a termelésindítás egyszerre történik-e meg. Az új dátum – 2026 második negyedéve – ráadásul elég tág intervallumot jelent: nem világos, hogy ez tavasz végi vagy nyár eleji indulást takar-e pontosan.

 

A BYD-gyár GDP-növelő hatása és gazdasági jelentősége

A késlekedés ellenére a szegedi BYD-gyár gazdasági jelentősége továbbra is óriási. A beruházás a kínai cég első európai autógyára, melynek már a részleges üzemelése is jelentősen hozzájárulhat Magyarország gazdasági teljesítményéhez. A Világgazdaság cikke szerint a várható évi 150 ezer darabos kapacitás már önmagában 0,5–0,7 százalékponttal növelheti a hazai GDP-t. Ha pedig a teljes kihasználtságot eléri az üzem, ez a hatás akár meg is duplázódhat.

Ehhez társulnak a közvetett hatások is: a gyár működése rengeteg helyi beszállítót, logisztikai céget, ingatlanpiaci szereplőt és szolgáltatót vonz majd be. A multiplikátorhatás révén így a szegedi BYD-gyár akár 1–1,5 százalékos GDP-emelkedést is indukálhat – különösen, ha párhuzamosan a debreceni BMW-beruházás is termőre fordul.

Globális tervek: Európa a középpontban

Stella Li beszélt a BYD globális terveiről is. A vállalat Törökországban tervezi elindítani az Atto 3 és Seal U Plus DM-i modellek gyártását, továbbá adatközpontot épít Európában, és olaszországi designstúdió létrehozásán is dolgoznak. Ugyanakkor az amerikai piacra való belépést továbbra is elutasítják, és tagadják, hogy a BYD indította volna el az idei árháborút a kínai EV-piacon.

A Világgazdaság teljes cikke itt olvasható.

További híreink:

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.