Ez a hír is érdekelheti
Megnyílt Szeged legmodernebb autószalonja


Újabb részletek derültek ki a szegedi beruházásról. A BYD-gyár új dátumot tűzöt ki gyártási rajtként.

A kínai BYD vezetése a napokban hivatalosan is bejelentette, hogy a Szegeden épülő BYD-gyárban csak 2026 második negyedévében indulhat el a sorozatgyártás - írta meg a Világgzdaság. A hír a kínai Csengcsou városában tartott sajtóeseményen hangzott el, ahol Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke tett rendkívüli bejelentést. A Bloomberg közlése szerint ez az időpont egyértelműen újdonság, hiszen korábban a gyártás kezdetét 2025 végére valószínűsítették.

A bejelentés azért is meglepő, mert a BYD eddigi nyilatkozataiban végig kitartott az eredeti ütemezés mellett. Októberben például még úgy tűnt, hogy a kínai elektromosautó-óriás tartani tudja az év végi startot. Most azonban már nemcsak az átadás időpontja került kérdőjel alá, hanem az is, hogy az avatás és a termelésindítás egyszerre történik-e meg. Az új dátum – 2026 második negyedéve – ráadásul elég tág intervallumot jelent: nem világos, hogy ez tavasz végi vagy nyár eleji indulást takar-e pontosan.
A késlekedés ellenére a szegedi BYD-gyár gazdasági jelentősége továbbra is óriási. A beruházás a kínai cég első európai autógyára, melynek már a részleges üzemelése is jelentősen hozzájárulhat Magyarország gazdasági teljesítményéhez. A Világgazdaság cikke szerint a várható évi 150 ezer darabos kapacitás már önmagában 0,5–0,7 százalékponttal növelheti a hazai GDP-t. Ha pedig a teljes kihasználtságot eléri az üzem, ez a hatás akár meg is duplázódhat.
Ehhez társulnak a közvetett hatások is: a gyár működése rengeteg helyi beszállítót, logisztikai céget, ingatlanpiaci szereplőt és szolgáltatót vonz majd be. A multiplikátorhatás révén így a szegedi BYD-gyár akár 1–1,5 százalékos GDP-emelkedést is indukálhat – különösen, ha párhuzamosan a debreceni BMW-beruházás is termőre fordul.
Stella Li beszélt a BYD globális terveiről is. A vállalat Törökországban tervezi elindítani az Atto 3 és Seal U Plus DM-i modellek gyártását, továbbá adatközpontot épít Európában, és olaszországi designstúdió létrehozásán is dolgoznak. Ugyanakkor az amerikai piacra való belépést továbbra is elutasítják, és tagadják, hogy a BYD indította volna el az idei árháborút a kínai EV-piacon.
A Világgazdaság teljes cikke itt olvasható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.