
A digitális korban vajon még szükséges a személyes találkozás? Megnéztük, van-e még valódi létjogosultsága a fizikai állásbörze megtartásának.
A digitális kor kihívásai ellenére a személyes kapcsolat erejét bizonyítja a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) 50. állásbörzéje, amely idén a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Pályaválasztási Napjaival közösen várta az érdeklődőket a József Attila Tanulmányi és Információs Központban (TIK). A kiemelt esemény kapcsán felmerül a kérdés, hogy az online állásportálok árnyékában mennyire van még valódi létjogosultsága a fizikai találkozásoknak? Az állásbörze, fél évszázados tradíciót visz tovább és különösen fontos megnézni, hogy a régi sikerrecept hogyan állja meg a helyét a 21. századi, karrierváltó és pályakezdő célcsoport előtt.
A rendezvény rendkívül széles spektrumot fedett le. Az 50. SZTE Állásbörzén 46 vállalat képviselője, míg a Pályaválasztási Napokon 66 kiállító – köztük 44 középiskola, egy egyetem (az SZTE maga), és 17 munkáltató – mutatkozott be. Ez a dualitás a helyi munkaerőpiaci igényekre ad választ: nemcsak a továbbtanulás előtt álló, jövőbeni munkaerőpiaci belépőket célozták meg, hanem a karrierváltáson gondolkodó felnőtteket is.
A kiállítók között felbukkantak olyan jól ismert szegedi cégek is, mint az EPAM Systems Kft vagy a Rackhost Zrt, ami jelzi, hogy a helyi nagyvállalatok számára is égető szükség van a közvetlen toborzásra.
Felmerül a jogos kritika: miért utazna be valaki a TIK-be, amikor pár kattintással több száz álláshirdetést érhet el? A szervezők és a kiállítók szerint a válasz a "human touch", az emberi érintés. Az arctalanná váló online jelentkezésekkel szemben az állásbörze lehetőséget nyújt arra, hogy az érdeklődők már az első pillanatban valós, motivált embert lássanak a cég mögött, akivel közvetlenül beszélgethetnek a vállalati kultúráról és a valós lehetőségekről. A beléptetési rendszer is ezt a személyes fókuszú megközelítést támogatta, ahol az érdeklődési körnek megfelelő színű karszalagokkal segítették a látogatók és kiállítók egymásra találását.
Az 50. jubileum és a kiállítói létszám is azt jelzi, hogy a Szegedi és országos munkaerőpiac továbbra is dinamikus, és érezhető a munkaerő iránti kereslet. A középiskolák bemutatkozása a Pályaválasztási Napokon a jövőre nézve is stratégiai fontosságú:
az oktatási intézmények versenyeznek a diákokért, akik képzései ma határozzák meg a régió holnapi gazdasági erejét.
Ha a helyi tehetségeket meg akarjuk tartani, kulcsfontosságú, hogy az SZTE és a környékbeli vállalatok már korán megkezdjék a párbeszédet a fiatalokkal.
Az SZTE Állásbörze és a Pályaválasztási Napok sikere – már az 50. alkalom is önmagában üzenetértékű – megerősíti, hogy a szegedi térség továbbra is nagy hangsúlyt fektet a személyes karrierépítésre és a párbeszédre. Míg az online platformok a mennyiséget adják, a TIK falai között zajló rendezvény a minőséget és a közvetlen kapcsolatot biztosítja. A jubileumi állásbörze tehát nem csak nosztalgia, hanem egy igenis szükséges és működőképes helyi kapocs a munkaadók és a munkaerő között, amelynek fenntartása kritikus a Szegedi Tudományegyetem által képzett szakemberek helyben tartásához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.