
50. SZTE állásbörze: Mi kell a friss SZTE-s diplomások helyben maradásához? +fotók +videó

A digitális korban vajon még szükséges a személyes találkozás? Megnéztük, van-e még valódi létjogosultsága a fizikai állásbörze megtartásának.

A digitális kor kihívásai ellenére a személyes kapcsolat erejét bizonyítja a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) 50. állásbörzéje, amely idén a Csongrád-Csanád Vármegyei Kormányhivatal Pályaválasztási Napjaival közösen várta az érdeklődőket a József Attila Tanulmányi és Információs Központban (TIK). A kiemelt esemény kapcsán felmerül a kérdés, hogy az online állásportálok árnyékában mennyire van még valódi létjogosultsága a fizikai találkozásoknak? Az állásbörze, fél évszázados tradíciót visz tovább és különösen fontos megnézni, hogy a régi sikerrecept hogyan állja meg a helyét a 21. századi, karrierváltó és pályakezdő célcsoport előtt.

Az állásbörze kínálata: pályakezdők és rutinos váltók keresztútja
A rendezvény rendkívül széles spektrumot fedett le. Az 50. SZTE Állásbörzén 46 vállalat képviselője, míg a Pályaválasztási Napokon 66 kiállító – köztük 44 középiskola, egy egyetem (az SZTE maga), és 17 munkáltató – mutatkozott be. Ez a dualitás a helyi munkaerőpiaci igényekre ad választ: nemcsak a továbbtanulás előtt álló, jövőbeni munkaerőpiaci belépőket célozták meg, hanem a karrierváltáson gondolkodó felnőtteket is.
A kiállítók között felbukkantak olyan jól ismert szegedi cégek is, mint az EPAM Systems Kft vagy a Rackhost Zrt, ami jelzi, hogy a helyi nagyvállalatok számára is égető szükség van a közvetlen toborzásra.
A személyes keresés jelentősége a digitalizáció korában
Felmerül a jogos kritika: miért utazna be valaki a TIK-be, amikor pár kattintással több száz álláshirdetést érhet el? A szervezők és a kiállítók szerint a válasz a "human touch", az emberi érintés. Az arctalanná váló online jelentkezésekkel szemben az állásbörze lehetőséget nyújt arra, hogy az érdeklődők már az első pillanatban valós, motivált embert lássanak a cég mögött, akivel közvetlenül beszélgethetnek a vállalati kultúráról és a valós lehetőségekről. A beléptetési rendszer is ezt a személyes fókuszú megközelítést támogatta, ahol az érdeklődési körnek megfelelő színű karszalagokkal segítették a látogatók és kiállítók egymásra találását.
Mit jelent ez Szeged jövője szempontjából?
Az 50. jubileum és a kiállítói létszám is azt jelzi, hogy a Szegedi és országos munkaerőpiac továbbra is dinamikus, és érezhető a munkaerő iránti kereslet. A középiskolák bemutatkozása a Pályaválasztási Napokon a jövőre nézve is stratégiai fontosságú:
az oktatási intézmények versenyeznek a diákokért, akik képzései ma határozzák meg a régió holnapi gazdasági erejét.
Ha a helyi tehetségeket meg akarjuk tartani, kulcsfontosságú, hogy az SZTE és a környékbeli vállalatok már korán megkezdjék a párbeszédet a fiatalokkal.
A tradíció mint helyi erő
Az SZTE Állásbörze és a Pályaválasztási Napok sikere – már az 50. alkalom is önmagában üzenetértékű – megerősíti, hogy a szegedi térség továbbra is nagy hangsúlyt fektet a személyes karrierépítésre és a párbeszédre. Míg az online platformok a mennyiséget adják, a TIK falai között zajló rendezvény a minőséget és a közvetlen kapcsolatot biztosítja. A jubileumi állásbörze tehát nem csak nosztalgia, hanem egy igenis szükséges és működőképes helyi kapocs a munkaadók és a munkaerő között, amelynek fenntartása kritikus a Szegedi Tudományegyetem által képzett szakemberek helyben tartásához.
















