Szeged

A hét témája: Szeged tömegközlekedésén olvasóink szerint is bőven lenni mit javítani

A hét témája: Szeged tömegközlekedésén olvasóink szerint is bőven lenni mit javítani

A tanévkezdés rengeteg izgalommal járt felnőttnek és gyereknek egyaránt. Szegeden ezt kéretlenül fokozta a tömegközlekedés rendkívül gyenge színvonala.

Kibédi Péter
3 órája
A hét témája: Szeged tömegközlekedésén olvasóink szerint is bőven lenni mit javítani

Kedden írtunk arról, hogy az idei tanévkezdés sok szülőnek nem a füzetek és ceruzák beszerzése miatt volt izgalmas, a szegedi tömegközlekedés további feszültséget generált gyereknek, felnőttnek egyaránt. A cikk után megkérdeztük olvasóinkat, hogy elégedettek-e a szegedi tömegközlekedéssel, és biztattuk írjanak nekünk tapasztalataikról. Egyértelműen levonható a következtetés: a szegediek többsége egyáltalán nem elégedett a város tömegközlekedésével.

A tömegközlekedés kaotikus pillanatokat okoz a reggeli és délutáni csúcsidőben Szegeden
A tömegközlekedés kaotikus pillanatokat okoz a reggeli és délutáni csúcsidőben Szegeden Fotó: SzegedMA

A tömegközlekedés Szegeden: sok hiba, kevés elégedett utas

Ahogy azt megírtuk mi is, a menetrend több esetben betarthatatlan, itt olvasóink a 90-es és 74-es buszt emelik ki, ami szinte soha nem pontos, de a 67-es is kapott kritikát. 

A menetrendi pontosság a 8-as és 10-es trolinál "katasztrofális" csúcsidőben, egy olvasónk azt írta, hogy a múlt héten egyszer sem ült olyan 10-es járaton, ami pontos lett volna. Kapott panaszt a 20-as, 24-es busz is becsülettel.

A hozzászólásokból az is kiderül: sokan elsősorban a jegyárak miatt elégedetlenek. Messze elrugaszkodtak a szolgáltatás minőségétől. 

Nevetséges, hogy azt használja ki a város vezetése, hogy nincs alternatíva sokaknál 

– írta nekünk egy idősebb szegedi úr.

Legyünk igazságosak: a 3-as és 4-es villamos igen sok pozitív megjegyzést kapott a levelekben.

Ingerült utasok, feszültség a járatokon

Az elégedetlenség nemcsak a szülők soraiban érződik. Egy levélíró szerint a sofőrökre és ellenőrökre zúdul az utasok dühe, pedig ők nem tehetnek a kimaradó járatokról vagy a magas árakról. 

Nem azért drága a jegy, mert az ellenőr ebből épít házat. Szerencsétlenek kapják az ívet az amúgy is feszült emberektől. Csodálom a birka türelmüket.

– írta egy hozzászóló ironikusan. A hangulat sokszor feszült: ha meleg van, az utasok panaszkodnak a rossz klímára, ha hideg, akkor a fűtés hiányára.

Szegediek tapasztalatai: kerékpár és autó a menekülőút

Nem egy szülő említette, hogy inkább autóval vagy biciklivel oldja meg a gyerekek iskolába szállítását. 

Egy hozzászóló szerint a Rókusi Általános Iskolától Újszegedig egy órába telt hazaérni tömegközlekedéssel, így maradt az autó. Más hozzátette: ha két gyerekkel indul el reggel, gyakorlatilag háború, hogy felférjenek a buszra.

A hozzászólásokból egy világosan látható kép rajzolódik ki: a szegediek jelentős része nem elégedett a tömegközlekedéssel. A drága jegyek, a kiszámíthatatlan menetrend, a kimaradó járatok és a rossz tájékoztatás együttesen teszi nehézzé a családok életét. 

Bár az önkormányzat kommunikációja szerint a város korszerű szolgáltatásokat biztosít, a szegediek szerint a valóság ezzel szöges ellentétben áll. Az iskolakezdés heteiben különösen fájó, hogy a közlekedés akadály, nem segítség a mindennapokban.

 

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.