
Botka László nem értette, hogy mi közük a taxisoknak a "kocsmazár" petícióhoz, a taxisok nem értik mit nem ért a polgármester.
Ahogy azt megírtuk, a legutóbbi közgyűlésen Botka László egy flegma mozdulattal dobott arrébb egy petíciót, amit sok szegedi írt alá, és sok szegedi érdekét képviselték azzal.
Az a petíció a „kocsmazár” néven elhíresült rendelet ellen íródott, amit végül a közfelháborodás ellenére a baloldali többség elfogadott.
A félredobott petíciót két szegedi taxiscég is aláírt, amire a polgármester gőgösen csak annyit mondott, hogy nem is érti mit keres ott a nevük.
Pedig nem nehéz kitalálni, hogy miért írtuk alá. Akár csak egyetlen jobban futó vendéglátóhely korai zárása, vagy teljes zárása nekünk, taxisoknak kimutatható bevételkiesést okoz. Ha megkérdeztek volna bennünket, taxisokat, akkor elmondjuk ezt és segítünk egy élhető rendelet kialakításában, mert azt gondolom joggal mondhatom, mi jól ismerjük az éjszaka minden problémáját
– írta lapunknak egy szegedi személyfuvarozó. Hangsúlyozta, így is komoly problémát jelent, hogy az elmúlt tizenöt, húsz évben októbertől egészen májusig megáll a város.
Télen nagyjából semmi nincs nyitva. Abban a formában, ahogy a rendeletet elfogadták, az egyáltalán nem vállalkozóbarát és valljuk meg, ez az önkormányzat a csak neki kedves vállalkozókkal barátságos
– fakadt ki a taxis.
Amikor megkérdeztük, hogy leíratjuk-e a nevét, akkor azt mondta, hogy semmiképpen ne tegyünk ilyet, mert vele és több kollégájával is előfordult már az elmúlt években, hogy kinyitotta a száját, majd egy-két napon belül „véletlen” ellenőrzést kapott.
– Egy haladó szemléletű városnak szüksége van minőségi taxi-szolgáltatásra. Nagyon sokat harcoltunk azért, hogy valóban minőséget képviseljünk. Kár lenne akkor lerombolni, amikor a BYD érkezésével komoly szükség lesz ránk – írta.
De nem csak a „kocsmazár”, az éjszakai buszjáratok visszaállítását sem értik a taxisok. Ebben a témában többen is írtak nekünk, ami érdekes, nem csak taxisok, utasok is.
– Szegeden, ha Alsóvárosról Baktóba megyünk, akkor még, ha csúcsforgalom van is 5-6000 forint a fuvardíj. Egy hétvégi estén, a belvárosból egy átlagos fuvar 2500-3000 forint körül van. Ezért az összegért nem kell elgyalogolni a megállóba és házhoz viszünk mindenkit. Amellett, hogy biztonságos, kényelmes is. Ha át akarjuk számolni, akkor egy kör sör, vagy egy szervízdíj ára, ami bekalkulálható akár a fogyasztásba – összegezte a taxizás előnyeit egy másik személyfuvarozó ismerősünk.
Kifejtette, ha egy társaság a buli után közel egy irányba megy, akkor 3-4 ember ülhet be az autóba és osztódik a költség, emellett kevéssé van időhöz kötve és gyorsabban is hazajut.
Nyilván lehet vitatkozni, hogy a bérlet, vagy a jegy jobban megéri, mint a taxi. Ugyanakkor a korábbi formában a Széchenyi térről induló járatok akkor kanyarakot írtak le, hogy időben nem érte meg azokon utazni. Végigéltem nem egy, nem két próbálkozást a taxisként, én még éjszaki buszt tele nem láttam, nem véletlen bukott meg minden alkalommal
– írta. Kiemelte, hogy nem ezeken a buszokon rendszeres volt a balhé, ami miatt a buszsofőrök nem szívesen ültek a volán mögé ezeken a járatokon – Taxis kolléga kocsiból ült át buszra, pont a legutóbbi elhalt kísérletnél. Ő mesélt olyan sztorikat, hogy kerek szemmel hallgattuk. De azt is ő mondta hogy nem tudja elképzelni, hogy a „tök üres” buszok keringetése a városban megérné – zárta levelét.
A civil hozzászólok, vagy mondjuk úgy utasok többsége is a taxisokat vette védelmébe. Többen attól félnek, hogy ez minőségromlást és áremelkedést hozhat a személyfuvarozásban.
A legtöbben azonban azt kifogásolták, hogy az önkormányzat ismét a szegediek megkérdezése nélkül dönt. Ezt kár lenne cáfolni, mert ugyan aláírásgyűjtéssel akarják megtámogatni a rendeletet, csakhogy a társadalmi egyeztetés, a hatástanulmány kimarad, ami ismét egy elrontott kísérletté tesz az éjszakai járatokat Szegeden.
Rövid időn belül nagyban átalakul a város, jön a BYD, ami az éjszakai közlekedésre, tömegközlekedésre is hatással van. Bárki az éjszakai járatokat szorgalmazók közül gondolkodott ebben? Vagy azon, hogy az utolsó és első vonatokhoz nincs tömegközlekedési kapcsolat Szegeden, az nem fontos? Vagy ott jó a taxi? Illene megadni a lehetőséget az egyeztetésére a szolidáris polgármesternek, de az nem az erőssége
– fogalmazott egy olvasónk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.