Nem szűnik a panaszáradat
A szegedi tömegközlekedés az elmúlt években folyamatos kritikák kereszttüzében áll, melynek középpontjában a jegy- és bérletárak, a szolgáltatás színvonal és a menetrend "élhetetlensége" áll. Az utasok szerint a mindennapi valóság messze van az önkormányzati kommunikáció által hangoztatott “korszerű és megbízható szolgáltatásoktól”. Legutóbbi cikkünk óta folyamatosan kapjuk az olvasói visszajelzéseket, sajnos amit olvasóink látnak, az mi is tapasztaljuk: a városvezetést nem igazán foglalkoztatja a kritika.
A legtöbben a kiszámíthatatlanságot jelölik meg problémának. A menetrendek ugyanis sokszor inkább ajánlásoknak tűnnek, mintsem kötelező érvényű ütemterveknek. Az autóbuszok, trolik és villamosok rendszeresen késnek, különösen a csúcsidőben, amikor a városra jellemző közlekedési dugók tovább súlyosbítják a helyzetet.
Sokan utasok arra panaszkodnak, hogy a járművek kimaradnak, rendszeresen késnek ami komoly stresszt okoz azok számára, akik munkába vagy iskolába sietnek.
Ha gócpontokat keresünk, akkor a kimaradó járatokra a 10-es és 8-as vonalon panaszkodnak, a késések a 21-es, 74-es, 77-es, 90-es buszokat, a 10-es trolibuszokat érintik olvasóink szerint.
Nem véletlen feszültek a sofőrök és az ellenőrök
Hogy a szegedi közlekedés feszültséget kelt a mindennapokban, azt egy neve elhallgatását kérő ellenőr levele bizonyítja. Mint írja, a járatok késése, kényelmetlensége elsősorban a sofőrökön csapódik le, a drága jegy- és bérletárakat pedig az ellenőrökön kéri számon az utas. "Ingerültebbek az utasok, ha kánikula van azért, ha hideg van azért, tömeg, zsúfoltság meg mindig van. Gondoljon bele mindenki a sofőrök, vagy éppen nekünk ellenőröknek a helyzetébe. Nem azért késik a busz, mert a vezetője a hülye, és nem azért drága a jegy, mert az ellenőr ebből épít házat. Mégis naponta többször kapjuk ezt "fésztufész" és az elsőt még türelmesen reagálom le, a nyolcadiknál, tizediknél már ökölbe szorul a lábujjam is. A kritika meg jön az utastól, nekünk alkalmanként a dorgálás. Ebbe persze sem az utas, sem az nem gondol bele, aki ezeket a helyzeteket okozza".
A jegyek és bérletek ára Szegeden az országban a legdrágább. Ezt is szinte minden levélben megjegyzik, hozzátéve, hogy eközben a szolgáltatás színvonala meg sem közelíti a hasonló méretű városokban tapasztalható szintet. Az utasok érthetően úgy érzik, hogy a magas díjakért cserébe legalább a minimális kényelmet és megbízhatóságot elvárhatnák.
A többség nem érti, ha már a város sarcolja őket, akkor azt miért nem fordítják részben arra, hogy egy minimális minőséget elérjen a színvonal.
"Még akkor is messze lenne bármelyik magyar nagyvárosétól"- írta a egy panaszos.
Bár a város tömegközlekedése elméletileg modern járművekkel működik, az utasok tapasztalatai mást mutatnak. Nyáron a légkondicionáló rendszerek sok járműben nem működnek megfelelően, míg télen a fűtés elhanyagolása teszi kellemetlenné az utazást. A járművek zsúfoltsága is mindennapos probléma, ami különösen a reggeli és délutáni csúcsidőben válik elviselhetetlenné. Csuklósbuszt alig látni a városban, pedig szükség lenne rá. Egy, a tömegközlekedésben dolgozó olvasónk írta, hogy ez amiatt van, mert a város nem rendel ilyen buszokat a szolgáltatóktól.
A 21-es buszra ha hárman bőrönddel szállnak fel az állomáson, ami nem ritka, az gyakorlatilag lehetetlenné teszi a busz belsejében az átjárást
-panaszkodott egy egyetemista.
A digitális táblák, amelyeknek valós idejű információkat kellene nyújtaniuk, gyakran hibásak, vagy egyáltalán nem működnek. Ez különösen az idegenforgalom számára okoz gondot, de a helyi lakosok is gyakran tanácstalanul várakoznak a megállókban.
A késések egyáltalán nincsenek feltüntetve, ahogy az sem, ha kimarad egy járat. Ha kimarad is szerepel a táblán. Kaotikus az egész.
- panaszolta egy olvasónk.
"Ne teher, megoldás legyen a tömegközlekedés Szegeden"
Fekete Márton, a Fidesz-KDNP szegedi önkormányzati képviselője is élesen bírálta a város tömegközlekedésének jelenlegi állapotát. A legutóbbi közgyűlési felszólalásában ő is azt emelete ki, ami a szegedi polgárokat bosszantja: “drága és megbízhatatlan a tömegközlekedés Szegeden". Üdvözölte a közgyűlésen elfogadott változásokat a negyedéves és féléves bérletekkel kapcsolatban, de hangsúlyozta, hogy egyetlen jól sikerült döntés nem oldja meg a szegedi tömegközlekedés problémáit. A kormánypárti képviselő úgy véli, hogy a városvezetésnek érdemes lenne más nagyvárosok tömegközlekedési koncepciójából ötletet meríteni. Hozzátette: “El kell érni, hogy a városunk tömegközlekedése ne teher, hanem megoldás legyen.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.