Szeged

Nem tudta megszerezni Szeged az észt trolibuszokat

Nem tudta megszerezni Szeged az észt trolibuszokat

Moldova beelőzte Szegedet

Tóth Norbert
Szerző: Tóth Norbert
2024. december 28., szombat
Nem tudta megszerezni Szeged az észt trolibuszokat

Ahogy arról lapunk is beszámolt, a pénzügyi bizottság a legutóbbi közgyűlést megelőző ülésén a városi költségvetés módosításáról is tárgyalt. Elfogadták, hogy 50 millió forint fejlesztési támogatást kapjon az SZKT alacsonypadlós használt trolibuszok vásárlására.

 

Az első salzburgi trolibusz már Szegeden

Ahogy arról nálunk is olvashattak, megszületett a megállapodás a Salzburg AG és az SZKT között a négy darab, 2005-ben gyártott csuklós Solaris Trollino 18AC  megvásárlásáról.

Már meg is érkezett Szegedre a korábban La Chaux-de-Fonds városában, majd Salzburgban szolgált 316-319 pályaszámú sorozat első tagja, a nemrégiben kisebb tűzkárt szenvedett 316-os számú kocsi.

A megvásárláskor a négy salzburgi troliból csak kettő volt üzemképes. A terv akkor úgy hangzott, hogy a két használható példányt forgalomba állítják, ám nincs kizárva, hogy a harmadikat és a negyediket is üzembe helyezik a jövőben.

Ezek a járművek, 2013-ban álltak forgalomba Salzburgban, de előtte egy alapos felújításon és modernizáláson estek át. A munkálatokat a Solaris lengyelországi, illetve a hajtásrendszert szállító Cegelec cseh üzemeiben végezték. A kocsik önjáró üzemmódra is képesek, azonban ezt a funkciót 2017 óta nem használták egy akkumulátor-meghibásodás okán.

Fotó: KurvenKratzer/Transphoto

 

Az észt járművek nem érkeznek

Arról is írtunk korábban, hogy az SZKT tervei között szerepel, hogy további csuklós trolibuszokat szerezzen be. A társaság egy nemrégiben leállított, 38 darab járműből álló tallinni troliflotta harmadik generációs tagjainak megmaradt tizenkét csuklós példányát szemelte ki.

A Magyar busz pedig most arról számolt be, hogy lezárult a tallinni TLT közlekedési társaság azon árverése, amelynek keretében licitre bocsátotta a szeptember végén leállított, 2002 és 2004 között beszerzett, Ganz elektronikás, valamint az október végéig közlekedő 2007 és 2010 között forgalomba helyezett, már Cegelec hajtással szerelt Trollinóit.

Az üzlet nem jött össze, mivel az aukció nyertese Moldova fővárosának közlekedési vállalata lett.

 

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.