
Az Agerpres közlése nyomán júliusban számoltunk be arról, hogy a román kormány jóváhagyta a Temesvár és Szeged közötti vasúti összeköttetés helyreállításáról szóló, Magyarországgal kötött egyezményt.
Az egyezmény értelmében a felek júliusban megállapodtak, hogy létrehoznak egy „román-magyar vasúti munkacsoportot” a Temesvár és Szeged közötti új vasúti összeköttetés megvalósíthatósági tanulmányának előkészítése, majd a vasút megépítése és a jövőbeli fenntartása és működtetése érdekében.
Most pedig egy új jogszabálymódosítás értelmében nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházás lett a Szeged–Temesvár vasúti kapcsolat helyreállítása.
Hétfőn a Magyar Közlönyben jelent meg a rendeletmódosítás, amit Orbán Viktor miniszterelnök aláírása hitelesített. Kedden, azaz december 24-én hatályba is lépett a rendelet.
A Szeged-Temesvár vasútvonal a történelmi Magyarország fontos vasúti fővonala volt. 1857-ben épült meg az Osztrák Államvasút Társaság Bécs-Pest-Szeged-Temesvár-Báziás vonalának részeként, összekötve a Bánság és az Alföld területeit. A trianoni döntés során a vonalat az új országhatárok két helyen is elvágták, jelentős részén Románia és Szerbia osztozott.
Ezután már nem tudta korábbi szerepét betölteni. A periférikus helyzetén tovább rontott a Szegedi vasúti Tisza-híd felrobbantása, amely elvágta az átmenő forgalom lehetőségét. Napjainkra a vonal nagy részén megszűnt a forgalom.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.