"Attól, hogy valamire rámondják, hogy zöld, még nem lesz az"
"Képzeljük el, hogy valaki egyre csak hízik, és szorítja a nadrág, ezért dietetikushoz fordul tanácsért. Ő pedig ad neki egy nagyobb nadrágot, hogy kényelmes legyen, hízhasson tovább. Elég vicces lenne, nem?" - kezdődött egy szellemes, egyben teljesen helytálló felütéssel a Magyar Kerékpárosklub Szeged Facebook bejegyzése.
Ugyanis nagyon jól látják: ez történik a szegedi közlekedésben. Az autóforgalom egyre hízik, és mikor már nem fér, akkor nagyobb területet biztosítanak neki, had hízzon tovább.
Elkészültek a parkolók az Agyagos utcában, a 10-12. szám közötti területen ezentúl 17 merőleges parkolóban várakozhatnak a járművek, melyek közül egy mozgáskorlátozott parkolóhely.
Érdemes kiemelni, hogy hiába lett kényelmesebb leparkolni a zöld terület helyére épített parkolóban, ha a piros lámpánál nem lesz rövidebb a sor vagy éppen a Belvárosban nem lesz több parkoló. Az egyre forgalmasabb utak mentén gyalogolni, biciklizni, vagy éppen lakni pedig nem kényelmes, éppen, hogy kényelmetlenebb.
Emellett pedig a nagy forgalomban a tömegközlekedés is lassul, a nagy forgalom nagyobb balesetveszélyt jelent. Azt is érdemes megjegyezni, hogy a lég- és zajszennyezés is nő, ami káros az egészségre.
Ahogy az elhízás ellenszere nem a nagyobb nadrág, hanem a tudatos táplálkozás, az életmódváltás, úgy az egyre több autónak sem a több parkolóhely (pláne zöldterületen) a megoldása, hanem az észszerű várostervezés és a jobb közösségi közlekedés.
A szegedi városvezetés szeret azzal a kifejezéssel dobálózni, hogy "zöld város", azonban sok esetben ennek éppen ez ellenkezője érvényesül. A zöldterület lekövezése autóknak nem éppen zöld, semmilyen tekintetben sem.
Ez önbecsapás, a problémák elodázása, ami rövidtávon népszerűséget hoz, de a jövő kárára.
Szeged egyáltalán nem olyan kerékpárbarát és zöld, amilyennek egyes projektek alapján tűnik
- olvasható volt egy korábbi hozzászólásban. Sokan azért átlátnak azon a bizonyos szitán.
Május végén számoltunk be arról, hogy a Kereszttöltés utca 18. és a Csaba utca 41. közötti közterületen egy sportpálya rovására parkolókat épít az önkormányzat. Akkor az ígérték az építkezéssel kapcsolatban, hogy ráépítéses módszert alkalmaznak, tehát figyelnek arra, hogy a zöldterület-veszteség minimális legyen, illetve kímélik a fák gyökereit. Akkori információink szerint (amit a helybéliek is megerősítettek) csak az első két hétben két fát vágtak ki.
Szeptember elején átadták a Löw Lipót és Löw Immánuel parkot az Attila utcában. Az átalakítást számos fa bánta.
Korábban is írt már arról lapunk, hogy a Zöld Város program keretén belül Szegeden szinte csak olyan beruházások valósultak meg, amiket 100%-ban a kormány támogatott.
Ilyen volt a múzeum előtti rész, amit másfél milliárddal támogatott az állam. A Liget projektet 1 milliárddal támogatta a kormány, az odesszai városrészfejlesztést 820 millióval, a Vértó rendbetételét 427 millióval, valamint Tarján is a több mint 1 milliárdos kormányzati támogatással újulhatott meg.
Nyitókép: Botka László Facebook-oldala
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.