Szeged

"Szeged egyáltalán nem olyan kerékpárbarát és zöld, mint tűnik"

"Szeged egyáltalán nem olyan kerékpárbarát és zöld, mint tűnik"

Kitiltották a kerékpárosokat a Dóm térről, felkészülhetünk a még nagyobb belvárosi dugóra

Tóth Norbert
Szerző: Tóth Norbert
2024. november 21., csütörtök
"Szeged egyáltalán nem olyan kerékpárbarát és zöld, mint tűnik"

Közeledik a karácsony, ennek jegyében pedig a Dóm tér fokozatosan átalakul egy ünnepi forgataggá. A Szegedi Karácsonyi Hetek rendezvénysorozata november 29-én indul majd Szeged központi terén. Ez azonban nem mindenkinek, legalábbis nem minden közlekedőnek a kedvenc időszaka: a kerékpárosokat az ilyen rendezvények ideje alatt rendszeresen kitiltják a Dóm térről.

A Magyar Kerékpárosklub Szeged Facebook-oldalán már reagáltak is a forgalmi változásra felszólító táblára, elöljáróban annyit, hogy a szegedi kerékpárosok tetszését nem nyerte el mindez. Ami teljes mértékben érthető, hiszen Szeged egyik legforgalmasabb kerékpárútvonalának kell búcsút inteni egy teljes hónapra.

 Fotó: CM365 - Magyar Kerékpárosklub Szeged

 

Kevesebb kerékpáros, több autós, nagyobb dugó

Mivel a kerékpárosok számára ellehetetlenül itt a közlekedés, és jó pár embernek feltehetően nem lesz ingere, kedve és türelme az egyre jobban beduguló, közlekedési szempontból halálra ítélt Somogyi utcán menni, valamint a gyalogos-kerékpáros övezetbe behajtó és össze-vissza parkoló autósok hadán keresztül közlekedni,

ezért át fognak váltani az autóhasználatra.

Ez az önkormányzatnak természetesen jó hír, hiszen így még több ember lesz kénytelen parkolási díjat fizetni. Ebből pedig jó kis bevétel tevődik majd össze, csak abból is kiindulva, hogy Szeged belvárosában konkrétan drágább parkolni, mint Budapesten a várban, de számos európai országot megelőzünk.

Sokan hajlandók lennének elbagatellizálni ezt a dolgot és döntést, de csak gondoljunk abba bele: mi lenne ha autóval nem lehetne közlekedni a Nagykörúton egy jó ideig?

 

Másik opció: fizessék meg az ország legdrágább tömegközlekedését

Aki nem szeretne ezek után kerékpárral közlekedni, teljesen érthető. Amennyiben autóval sem vesztegelne a dugóban, akkor még az az opció maradt, hogy tömegközlekedésre szálljon.

Viszont hol éri meg az, hogy az egészséges kerékpározást feladja az ember azért, hogy a túltelített járatokon feszengjen, mint egy tonhal a konzerves dobozban, ráadásul méregdrágán. Szegeden mint tudjuk az ország legdrágább tömegközlekedését "élvezhetjük".

 

 

Nem olyan zöld Szeged, mint szeretnék láttatni

Szeged egyáltalán nem olyan kerékpárbarát és zöld, amilyennek egyes projektek alapján tűnik

- írták a poszthoz kapcsolódó hozzászólásban.

Több projekt ami megvalósult, az is a kormánynak köszönhető:

Korábban is írt már arról lapunk, hogy a Zöld Város program keretén belül Szegeden szinte csak olyan beruházások valósultak meg, amiket 100%-ban a kormány támogatott. Ilyen volt a múzeum előtti rész, amit másfél milliárddal támogatott az állam. A Liget projektet 1 milliárddal támogatta a kormány, az odesszai városrészfejlesztést 820 millióval, a Vértó rendbetételét 427 millióval, valamint Tarján is a több mint 1 milliárdos kormányzati támogatással újulhatott meg.

Nyitókép: CM365 - Magyar Kerékpárosklub Szeged

 

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.