Végre nem lesz a kátyúk városa Szeged? - több mint hárommilliárdot fordítanak útfelújításokra

Még több dugóra készülhetünk

Mintegy 3,3 milliárd forintból újítanak meg utakat az idén Szegeden, ezzel párhuzamosan 1,5 milliárd forintot fordít a város a vízvezeték-hálózat rekonstrukciójára – közölte Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester szerdán, az egyik fejlesztés helyszínén tartott sajtótájékoztatón.
A zöldterületek megújítását a városrészi alapokból, míg az önkormányzati tulajdonú infrastruktúra rekonstrukcióját az útalapból, illetve a vízügyi építési alapból valósítják meg.
Idén 3,3 milliárd forintot fordítanak a városi utak rekonstrukciójára, ez az elmúlt években a legnagyobb összeg. Az útépítési munkákat megelőzően az adott területeken megtörténik a vízvezetékek rekonstrukciója, annak érdekében, hogy a felújított utcákat lehetőleg évtizedekig ne kelljen felbontani.
Kovács Tamás gazdasági alpolgármester kifejtette, hogy a vízügyi építési alapból évente mintegy 1,5 milliárd forintot fordítanak a víziközmű-hálózat fejlesztésére. Ennek eredménye Szegeden az egyik legalacsonyabb a hálózati veszteség az országban.
Azonban még jócskán vannak olyan vezetékszakaszok, amelyek rekonstrukcióra szorulnak.
Remélhetőleg minőségibb munka zajlik majd
Még júniusban számolt be arról lapunk, hogy ismét milyen "minőségi" munkát is végzett az önkormányzat. Kampányfogásként felújították az utat a Gedói iskolánál, igen ám, de az új burkolatból kinőtt a gaz mire jöttek a választások.

A kátyúk városa lett Szeged
A szegedi utak minősége már egy jó ideje kritikán aluli (volt?), ezt akár az autósok, akár a kerékpárral közlekedők, de talán még a gyalogosok is megerősíthetik. Ezt már a szegedi városvezetés is kellemetlennek érezhette, amikor látványos útfelújításba kezdtek a tavasz folyamán, leplezve ezzel ötéves, de bizonyos esetekben évtizedes semmittevésüket.

Még több felújítás, még több dugó
Amennyire jó, annyira bosszantó is tud lenni egy útfelújítás, főleg akkor, ha ismételten egyszerre több helyen fog bele a városvezetés, amiben ráadásul több esetben még logika sincs.
Ennek elsődleges következménye az lehet, hogy megnő a menetidő a városon belül, autóknak és a tömegközlekedési járműveknek egyaránt. Jelenleg sem túl rózsás a helyzet, van ahol perceket kell várni a tovább haladásra. A körutak kereszteződéseiben egymást akadályozzák az autók, amik a kialakult óriási dugók miatt még akkor sem tudnak haladni, amikor már zöld jelzést kapnak
Nyitókép: SzegedMa
