Szeged

Szabó Bálint ezúttal a Jobbikkal került egy platformra

Szabó Bálint ezúttal a Jobbikkal került egy platformra

A botránypolitikus ismét szembe megy az árral

Kovács György
2024. január 22., hétfő
Szabó Bálint ezúttal a Jobbikkal került egy platformra

Szabó Bálint, Szeged országosan hírhedt botránypolitikusa most sem cáfolja meg hírét, most a szegedi BYD gyár kapcsán megy szembe az árral. Állításait azonban számos, könnyen cáfolható valótlansággal fűszerezte.

 

Ezen év januárjáig úgy tűnt, politikai nézetektől függetlenül, minden helyi politikai és közéleti szereplő támogatja, hogy megvalósuljon Szegeden a történelmi ipari beruházás. A konszenzust két hete a helyi szervezet nélküli Jobbik-Konzervatívok próbálták megtörni, pénteken azonban Szabó Bálint is bejelentette, 

Nyíltan, face to face - hogy értsék a külföldi barátaink is - szembehelyezkedem ezzel a kínai beruházással.

 

Számtalan valótlansággal érvelt a beruházás ellen

A képviselő szerint a beruházás csakis Kína érdekét szolgálja. Ezzel ellentétben a valóság az, hogy a beruházás jelentős bevételhez juttatja nem csak az országot, de Szegedet is.

A város iparűzési adóból származó bevétele már az építkezési munkák alatt is nőni fog

- jelentette ki korábban Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester.

Szabó Bálint másik érve - amely rendszeresen visszatérő elem a Mi Hazánknál is, bár a szegedi gyár esetében ez még nem hangzott el tőlük - hogy Magyarország egy mezőgazdasági ország és gyár helyett mezőgazdasági munkálatokat kéne végezni. Ez a sokak számára szépen hangzó szöveg azonban nem más, mint egy politikai trükk, átverés. Aki egy kicsit is képben van a számokkal, az tisztában van ennek az állításnak az értelmetlenségével.

2022-ben az ország területének közel 55 százaléka volt mezőgazdasági terület, mintegy 5 millió 81 ezer hektár, ami csupán a GDP 3,2 százalékát termelte ki. Eközben országos viszonylatban elenyésző nagyságú földterületen az autóipar a GDP 20 százalékát tette ki. A kormány célja pedig ezt a számot 30 százalékra feltornászni, amely a jelenlegi beruházásokkal könnyedén megvalósulhat még ebben az évtizedben.

 

Az Európai Bizottság vizsgálódása is szóba került, azonban ez is inkább a kevésbé hírfigyelő emberek megtévesztését szolgálja. A nyomozás több kínai elektromosautó-gyártóra kiterjed Európa szerte, ahol valóban azt vizsgálják, hogy tisztességtelen állami támogatásokkal tartják-e alacsonyan a járműveik árát, azonban a vizsgálatot még a BYD szegedi üzemének bejelentése előtt indították el.

Gulyás Gergely pedig a legutóbbi kormányinfón leszögezte a szegedi beruházással kapcsolatban: nem kell tartani az unió végrehajtó testületétől.

 

A botránypolitikus kínai és vietnámi negyedet, óvodát és iskolát vizionál Szegedre

A képviselő szerint külföldi vendégmunkások fognak dolgozni a gyárban, akik családjaikkal együtt Szegedre fognak költözni és egész negyedek épülnek majd ki számukra, ahol kínai és vietnámi óvodák és iskolák épülnek majd. Ezen állítását sem kell komolyabban venni mint a fentebbieket, ugyanis több jogszabály is tiltja ezeket - amelyről valószínűleg tud Szabó Bálint is, de akkor nem lehetne ilyen hatásvadász mondatokat puffogtatni. 

Egyrészt a magyar szabályozás kimondja, vendégmunkás csak akkor alkalmazható, amennyiben nincs rá magyar munkavállaló. Másrészt a vendégmunkások családja nem kap tartózkodási engedélyt Magyarországon.

 

A háromból ez lesz az egyik kampánytéma

A BYD elleni fellépése mellett a választási programjában szerepelni fog a Cserepes sori piac visszaállítása és a jelenlegi, országban legdrágábban igénybe vehető tömegközlekedése helyett ingyeneset hirdet meg. Utóbbival úgy véli, egyben a parkolási problémát is megoldaná. 

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.