Szeged

A szegedi baloldalt ismét nem zavarták a tények, azok jöttek szembe, kikerülték azokat

A szegedi baloldalt ismét nem zavarták a tények, azok jöttek szembe, kikerülték azokat

Most a Szeged-Szabadka vasútvonal átadását rugdalták a tőluk megszokott stílusban

Kibédi Péter
2023. november 30., csütörtök
A szegedi baloldalt ismét nem zavarták a tények, azok jöttek szembe, kikerülték azokat

A baloldalon kiverte a biztosítékot a Szeged-Szabadka vasútvonal átadása, olyannyira, hogy a tényekkel nem is foglalkoztak.

 



Hosszú, nyolcéves szünet után megindulhatott a vasúti közlekedés Szeged és Szabadka között. A határ két oldalán élő emberek többsége ezt örömmel fogadta, a közösségi oldalakon tett bejegyzések többsége alapján kijelenthető:

hasznosnak és élhetőnek tartják a napi öt vonatpárral történő eljutást a két város között.

A többség örült, a baloldal viszont elkeseredetten kezdte támadni a beruházást. Emlékezhetünk rá, amikor két évvel ezelőtt elindult a tram-train forgalom Szeged és Hódmezővásárhely között, akkor is ész nélküli harcba szálltak és ahol csak lehetett támadták azt. Azután szép csendben visszavonulót fújtak, mert kiderült, hogy az emberek politikai oldaltól függetlenül szeretik és használják a tram-traint...


A hiteles tájékoztatás hiánycikk a baloldalon

 

Szeged, közpénzen működtetett városi lapjának főszerkesztője is ott volt az új vonal indulásánál. A vasútbarát hírében álló újságíró a lehető legkritikusabb volt mindennel amit látott és hallott. De csak azzal. Az első induló vonattal kapcsolatban Német Ferenc fideszes képviselő közösségi oldalára készülő bejegyzését, Lázár János érkezését, valamint a megszokott, személyeskedő, lenéző és bántó jelzőkkel teletűzdelt kormánypárti gyalázkodást tette fókuszba, 

a tények megint elmaradtak a baloldali lap tudósításából. 

Igaz arról kevés információja volt, merthogy egész egyszerűen nem érdekelte miről beszélget az újságírók előtt Lázár János miniszter, Pásztor Bálint, a Vajdasági Magyar Szövetség megbízott elnöke és Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.


Soroljuk:

  • a menetidő a beruházás teljes befejezéséig kisebb sebességgel közlekednek a vonatok miatt hosszabb, majd várhatóan 2024 második felében már a maximális, 120 km/óra sebességgel és villanyvontatással is mehetnek a vonatok és akkor csökkenni fog
  • a menetidőben jelentős, 40 perc plusz időt adó határellenőrzést is folyamatosan fejlesztik, és gyorsítani szeretnék a folyamatot
  • a korábbi, két hónappal ezelőtti tervhez képest három vonatpárral több került a menetrendbe, ami a két ország szakembereinek és minisztereinek egyeztetésének köszönhető
  • valós alternatíva a vasúti közlekedés az ingázóknak, mivel a közúti határon az átjutás kiszámíthatatlan, így a jelenlegi, hozzávetőleg másfél órás utazási idő is legtöbbször rövidebb, mint a közúti eljutás
  • sokan haza tudnak költözni Szabadka környékére, mert kényelmesen és kiszámíthatóan járhatnak át Szegedre munkába és tanulni
  • Budapest felé oda és vissza is kényelmes csatlakozása van a vonatoknak Szegeden


De ezeket akár a lapunk által közzétett videóban is meghallgathatja bárki.
 

A városi lap főszerkesztője a határt nem lépte át a vonattal, hamarabb elhagyta a szerelvényt, így arról sem tudott beszámolni, hogy a szerb oldalon sem korholták a megvalósult fejlesztést, az első járatot százak fogadták örömmel. Itt ráadásul a két ország közlekedésért felelős minisztere is újabb, a Szeged-Szabadka vasútvonal felújítása generálta fejlesztésekről beszélt.


 

Aki örült, az kapott a fejére


A közösségi médiában nem csak az utasok százai, a politikusok, közéleti szereplők is posztoltak a vonat indulásáról. Miután ezek is pozitív kicsengésűek voltak, a szegedi városi portál főszerkesztője azonnal írt egy, a tőle megszokott, általa humorosnak vélt személyeskedő cikket. Ennek fő motívuma az volt, hogy az elmúlt másfél évben Szeged fejlesztésében szép eredményeket elérő, ilyen formában a város vezetésének bögyében lévő, Szeged kormánypárti országgyűlési képviselőjét Mihálffy Bélát ostorozza, persze Lázár János, és a beruházás mellett.

De ne gondoljunk rosszat a főszerkesztőről, ez nem a saját ötlete volt, a szegedi baloldali propagandagépezet. Az átadásról szóló cikkek sorsa már korábban eldőlt, amikor Botka László keseregve posztolt a beruházásról. A polgármesternek valószínűleg rosszul esett, hogy ismét egy olyan fejlesztés érkezik a városba, ami Szegednek, a szegedieknek jót jelent és pozitív változást hoz, azonban ehhez neki semmi köze és még pózolni sem hívták oda. Rögtön bele is kötött, szokás szerint ekézve a kormányt és mindent összehordva a posztjába.


 

Félkész, és hibás beruházások Szegeden

 

Ilyenkor joggal jut eszébe az embernek néhány, a közelmúltban átadott beruházás Szegeden. Amit az önkormányzat adott át, nem győzték veregetni a saját vállukat, sorozatban születtek a város lapjában a termelési riportok, ahol mindenkit tetőtől talpig dicsértek.

 

Az ünnepi pillanatok után az Oskola utcáról kiderült például, hogy azt átadták ugyan de az nem készült még el, jó félév munka kellett, hogy használni lehessen. De a Tisza Lajos körút, vagy a Szentháromság útja felújításának minősége is kérdéseket vet fel. Arról nem beszélve, hogy Szegeden ritka, amikor egy beruházás csak néhány hetet késik…
 

Kübekháza polgármestere még ezt is tetézte


Mindaz, ami az önkormányzat lapjában történt, csak a kisember megfelelési kényszere a főnök felé. Az igazi csúcsot Molnár Róbert, Kübekháza polgármestere vitte. Az elmúlt majd három évtizedben az országos politikában több párt színeiben is "haknizó", legutóbb Márki-Zay Péter mellett feltűnő és hatalmat remélő politikus nemes egyszerűséggel börtönnel fenyegette meg Lázár Jánost, ami egy településvezetőhöz finoman szólva is méltatlan megjegyzés. 


Ismét bebizonyította a baloldal, hogy ami az embereknek jó és tetszik, az nekik nem jó, mert a kormány csinálta azt, így akárogy is van, abból politikai hasznot kell építeni. 

Sajnos azonban ahogy tapasztaljuk, a baloldal kormányozva, várost vezetve, de összességében sem tud hasonló, sikeres beruházást elkészíteni...

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.