Közélet

Nagy nehezen, de sikerült átadni az Oskola utcát

Nagy nehezen, de sikerült átadni az Oskola utcát

2022. június 18., szombat
Nagy nehezen, de sikerült átadni az Oskola utcát

Úgy tűnik, valóban véget érnek az egy éven át tartó forgalmi kálváriák az Oskola utcán és annak környékén: Botka László polgármester ma hivatalosan is átadta a megújult Oskola utcát.

A leginkább kerékpárosok által kikényszerített és ezáltal rájuk szabott beruházás tavaly nyáron kezdődött el. Nem kevés kívánnivalót hagyott maga után az elmúlt egy évben a forgalmi rendek változása és a novemberben átadott részleges útszakasz, amikor ugyan maga az Oskola utcai burkolat elkészült, a gyalogosok azonban mégsem tudtak rajta rendesen közlekedni.

Bár a kivitelezésnek továbbra is vannak rejtett hibái - ezeket főként a helyi ellenzék térképezi fel az utóbbi időben -, az átadáskor már járható volt. Más kérdés, hogy az Oskola utca egyes vendéglátói lapunknak azt nyilatkozták az átadás kapcsán: mivel a teraszok helyenként alig másfél méterre vannak a kijelölt kerékpárutaktól, nem igazán szívelik, ha egy biciklis 40 km/h-val száguld el mellettük.

Így újult meg a belváros

Az Oskola utca–Belvárosi híd–Stefánia útvonalon irányhelyes kerékpáros létesítményeket és a közösségi közlekedést segítő forgalmi sávokat alakítottak ki - írja az önkormányzat sajtóközleményében. Széles, díszburkolattal kirakott járda épült a gyalogosoknak az Oskola utcán. A kerékpáros és közösségi közlekedés biztonságosabbá tétele érdekében felújították a Belvárosi híd lábánál található csomópontot és a Nemzeti Színház előtti körforgalmat is. Kerékpáros-gyalogos zónává alakult a Széchenyi téri postától a bíróságig tartó rész. Kétoldali kerékpáros nyomok, illetve kerékpársávok létesültek, hogy minden közlekedő számára egyértelművé váljon a közlekedés rendje. Húsz nagykörúton belüli egyirányú utcát nyitottak meg az ellenirányú kerékpáros közlekedés számára. Az építkezéseket megelőzően vízvezeték-rekonstrukciót végeztek el az Oskola utcán és a Stefánián, erre további 180 millió forintot fordított az önkormányzat. A belvárosi fejlesztések keretében 44 kerékpártámaszt telepítettek, a teljes projektben 56 kerékpártámaszt helyeztek ki. A belvárosban 9 kilométerrel egészült ki a kerékpáros útvonalak hossza, ami a teljes projektben összesen 26 kilométer bővülést jelent. A teljes projektben 18 troli- és buszmegálló épült, illetve újult meg. Az Oskola utcán 13 fát ültettek, ezekkel együtt a projekt egészében összesen 234-et.

Az Oskola utcai felújítás kálváriájáról készült - és remélhetőleg tovább nem készülő - cikksorozatunkat ide kattintva tekinthetik meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.