Tavaly átlagosan 4 óra 46 percet tévéztek az emberek Magyarországon. Ebből 23 percen át reklámokat néztek, vagyis átlagosan naponta 78 hirdetést láttak - derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból.
Az átlagos napi tévézési idő megegyezik az egy évvel korábbival. Továbbra is az 50 év felettiek néznek a legtöbbet tévét, átlagosan 6 óra 10 percet, esetükben azonban a napi érték 5 perccel csökkent a 2012-ben mérthez képest. A legkevesebb időt a 18 év alattiak töltik a készülék előtt, 3 óra 22 percet naponta, tizenegy perccel növelve az értéket a korábbihoz képest. A 18-49 éves korcsoport szintén növelte ezt az időt, napi 4 óra 1 percre. Tavaly a két országos kereskedelmi csatorna közönségaránya megközelítette a 30 százalékot, az érték azonban több mint 4 százalékponttal marad el az egy évvel korábbitól. Az általános szórakoztató csatornák részaránya több mint 17 százalékos volt, míg a közszolgálati csatornáké csaknem 15 százalékos. Mindkét csatornatípus növelni tudta közönségarányát. Szintén emelkedett a filmcsatornák részesedése, majdnem 9 százalékra, a gyermekcsatornáké több mint 5 százalékos volt, a hírcsatornáké pedig meghaladta a 4 százalékot. Az ismeretterjesztő tévéket együttesen a tévézési idő majdnem 5 százalékában nézték az emberek, a sportcsatornák, a zenei adók, és az életmóddal foglalkozó tévék közönségaránya pedig egyenként 2 és 3 százalék közé esett. Az adásokat a háztartások harmada analóg kábelen fogja, arányuk azonban csökkenőben van. Digitális műholdas előfizetéssel a közönség 27 százaléka rendelkezik. Emelkedőben van a digitális kábel és az IPTV részaránya, együttesen a nőzők majdnem 24 százaléka fogja így az adást. Csökkenőben van a földi vétel aránya, ez jelenleg 15 százalékos. A Nielsen adataiból kiderül az is, hogy egyre több reklámot sugároznak a televíziók, számuk negyvenhét csatornát mérve tavaly megközelítette a 4,5 milliót, vagyis naponta átlagosan több mint 12 ezer hirdetés került adásba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.