Bulvár

GfK: jó év volt a tavalyi a szörppiacon

GfK: jó év volt a tavalyi a szörppiacon

2013. május 7., kedd
GfK: jó év volt a tavalyi a szörppiacon

Az alkoholmentes hideg üdítőitalok szegmensének tavalyi nyertese - az ásványvíz mellett - a kedvező áron elérhető szörp volt: a szénsavas üdítőitalokkal, jeges teákkal és gyümölcslevekkel szemben ez volt az egyetlen olyan kategória, amelyből többet vásároltak az emberek 2012-ben mint egy évvel korábban - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból.

A GfK Hungária kedden közölt összegzése szerint egy év alatt egy-egy háztartás által elfogyasztott szörp mennyisége eléri a 12 litert. Gyümölcsleveket kevesebben vásárolnak, ritkábban és egyre kisebb mennyiségben. A jeges teák iránti kereslet stagnált, értékbeli forgalmuk ugyanakkor nőtt - jegyzi meg az elemzés. A vízzel hígítható sűrítményeket tavaly - 2011-hez képest - mintegy 4 százalékkal több háztartás vásárolta, így minden második háztartás kosarába került szörp. Szörpöt egy évben átlagosan hét alkalommal vesz egy család - egyre nagyobb arányban valamely hipermarketből. A beszerzett mennyiség alkalmanként átlagosan 1,7 liter és egy évben átlagosan 12 litert tesz ki. A megvásárolt mennyiség egyharmada sajátmárkás termék, ez az arány tavaly a 2011-ben mértnél némiképp kevesebb volt. A gyümölcslevek vásárlói bázisa a múlt évben mintegy 3 százalékkal zsugorodott: tízből nyolc háztartás tartott ki a rostos üdítőital mellett. Gyümölcslevet átlagosan havonta egyszer vásárolnak a háztartások, a vásárlási alkalmak száma több mint egytizedével megcsappant. A gyümölcslevek elsődleges beszerzési helyeként a diszkontokat jelölték meg a válaszadók, itt fogy a teljes mennyiség közel egyharmada. A szénsavas üdítőitalok fogyasztása tavaly közel egytizedével szűkült 2011-hez képest a GfK adatai szerint. A piac csökkenésének hátterében elsősorban a vásárlási gyakoriság visszaesése áll: évi mintegy 19 alkalom helyett tavaly csak 17 alkalommal került egy átlagosan vásárló háztartás kosarába szénsavas üdítő. Az értékesített mennyiségből legnagyobb arányban a hazai áruházláncok (2012-ben 25,3 százalékkal) és a hipermarketek (24,5 százalék) részesedtek. A jeges teáknak sikerült mennyiségi forgalmukat megőrizni és értékben növekedést elérni. A vásárlók jeges teát is elsősorban valamely diszkont polcáról viszik haza, ez az értékesítési csatorna adja a teljes megvásárolt mennyiség közel egyharmadát - tartalmazza az összegzés.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.