Bulvár

Menetrendváltozás - a 2-es villamos sűrűbben, az 1-es óránként jár majd + FOTÓK

Menetrendváltozás - a 2-es villamos sűrűbben, az 1-es óránként jár majd + FOTÓK

2013. március 7., csütörtök
Menetrendváltozás - a 2-es villamos sűrűbben, az 1-es óránként jár majd + FOTÓK

Jelentősen módosul a szegedi busz és az elektromos tömegközlekedés is. Az SZKT a 2-es villamosra „koncentrált”, a Tisza Volán pedig Újszegedre, Dorozsmára és Szentmihályra.

A városüzemeltetési és fejlesztési bizottság még múlt héten fogadta el a Tisza Volán Zrt. javaslatát a buszmenetrend változtatásokkal kapcsolatban, most csütörtökön pedig az SZKT tervét tárgyalta meg, s fogadta el. A változtatásokra azért van szükség, mert idén nincs állami támogatás a közösségi közlekedésre. Március 30-tól az 1-es vonalon a villamos bizonyos időszakokban ritkábban, a 2-es vonalon azonban sűrűbben közlekedik. A változtatásokra azért van szükség, mert a tavaly őszi utasszámlálás is kimutatta, hogy jelentős, mintegy 20 százalékos utasvándorlás tapasztalható, ami főként a Rókusi körutat érinti. Az 1-es jelzésű villamos óránként 1 alkalommal közlekedne, ezek indulási, érkezési ideje a Rókusi pályaudvarról induló, érkező vonatokhoz van igazítva, az itt megtakarított teljesítmény átcsoportosulna a 2-es vonalra, ahol a napközbeni követési idő csökken, a csúcsidőben. Jelentős változás van a 4-es vonalán, ahol a délutáni 10 perces követési idő 12 percre módosul, az 5-ös trolibusz vonalán lesz sűrítés, a 7-es járat esetében a napközbeni 15 perces követési idő 9 és 14 óra között 30 percre ritkulna, itt az újszegedi részt az 5-ös sűrítése kompenzálja. A 8-as troli járat az iskola- és munkaszüneti napokon ritkulna. Az utasszámlálás kimutatta, hogy a 9-es és 19-es vonalakról az utasok jelentős része átcsoportosult a 2-es, 8-as járatokra, így itt menetszámot csökkentettek a munkanapokon.

Nyikorog a villamos

A bizottság előtt megjelent két Csongrádi sugáruti lakos, akik bemutatták hangfelvételen, hogy a Tátra villamosok milyen hangosan csikorognak az Európa ligeti kanyarban, és kérték, hogy szüntessék ezt meg. Az SZKT szakemberei szerint a PESA villamosok nyomtávja keskenyebb, azok nem feszítik úgy a sínt, a vonalon ezek a modellek járnak gyakrabban, így a zaj is ritkább lesz.

A bizottsági ülésen az SZKT szakemberei elmondták, hogy a menetrendek módosítása többletköltséget nem hoz.

Kalmár Ferenc

(Fidesz-KDNP) tanácsnok arról beszélt a bizottsági ülésen, hogy ki kellene törni abból a spirálból, hogy minden évben faragni kell a járatokat, mert fogy az utas, de az utasfogyás miatt később újbóli ritkításokra lesz szükség. Szükséges lenne a közlekedési tervezési keret bővítése, és egy szakmai bizottság felállítása, hogy egy hatékonyan működő tengelyhálózatot tervezzenek. Megtudtuk, hogy az Tisza Volán és az SZKT a várossal kötött szerződése is lejár 2014-ben, ennek az újratárgyalását is elő kell készítenie e bizottságnak. A bizottság a menetrendváltozásra tett javaslatot és Kalmár Ferenc határozati javaslatát is elfogadta.

Változó buszmenetrend

Múlt héten a testület már elfogadta a Tisza Volán javaslatát, mely szerint 13 buszjárat ritkul, az újszegedi, dorozsmai, szentmihályi járatok bizonyos időszakokban sűrűbben járnak. A tarjáni 10-es a tanév munkanapjain délután 7-8 perc helyett 10 perces követési idővel jár, iskolaszüneti munkanapokon pedig 10 helyett 15 percenként. A 13-as szombaton csak délelőtt, vagyis 5 és 12 óra között jár Alsóváros és a Mars tér között, délután nem. A 20-as, ami Alsóvárost és Petőfitelepet köti össze, munkanapokon este 8 után 20 percenként közlekedik, szombaton és vasárnap is félóránként. A 20A-s busz csak a tanév munkanapjain viszi az utasokat Petőfitelep és a Honvéd tér között. Az újszegedi 71-es járat a tanév munkanapjain 9 és 13 óra között sűrűbben jár, 20 helyett 15 percenként, 13 és 18 óra között viszont ritkábban, 10 helyett 15 percenként. Iskolaszüneti munkanapokon is ritkul a járat, 14 és 17 óra között 15-ről 20 percre nő a követési idő, szombaton és vasárnap is csak félóránként jár a 71-es a Katalin utcától a Mars térig. A 72-es iskolai munkanapokon sűrűbben jár 9 és 13 óra között, 20 helyett 15 percenként, ritkábban indul viszont 13 és 18 óra között, 10 helyett 15 percenként. Iskolaszüneti munkanapokon délután is ritkul ez a járat, 20 percenként megy az eddigi 15 helyett. Szombaton és vasárnap is csak félóránként közlekedik. A gyálaréti 74-es szombaton és vasárnap félóránként közlekedik, a dorozsmai 75-ös busz a reggeli zsúfoltság miatt indul 6.30-kor is. Az esti menetrendje is módosul: az utolsó busz a Mars térről 22.30 helyett 23.00-kor megy, Dorozsmáról pedig 22.30-kor. A szentmihályi 76-os busz is korábban indul munkanapokon: 4.35-kor. Szombaton és vasárnap ritkul, félóránként viszi az utasokat. A baktói 77-es járat szintén kevesebbet ingázik: iskolaszüneti munkanapokon délután 20 helyett 30 percenként. Iskolai napokon az Új-Petőfitelep–Baktó–Mars tér helyett rövidebb útvonalon, Baktó és a Mars tér között jár. A Makkosházról Újszegedre menő 84-es egész hétvégén 30 percenként indul. Öt busz menetrendje módosul március 30-ától. A 7F-es dorozsma-sziksósfürdői busz a munkakezdés miatt munkanapokon reggel a Mars térről 4.25-kor, Dorozsmáról 4.50-kor indul. Az utolsó busz a Mars térről 21.20-kor, Dorozsmáról 21.45-kor megy. A 11-es és 21-es menetrendjét a 20-aséhoz igazítják. A 13-as csak egy percet tölt a móravárosi bevásárlóközpontnál, és az eddig megszokottnál 2 perccel korábban visszaindul Tarjánba, vagyis minden óra 8, 18 és 38 perckor. A dorozsmai 36-os is korábban kezd, Dorozsmáról az első járat 4.20-kor indul, az utolsó pedig 22.58-kor a Honvéd térről.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.