Bulvár

GfK: a tehetősebbek költenek egészségmegőrzésre

GfK: a tehetősebbek költenek egészségmegőrzésre

2013. február 7., csütörtök
GfK: a tehetősebbek költenek egészségmegőrzésre

A lakosság egyharmadát jelentő magasabb jövedelmű csoportokban elsősorban a megelőzés és az egészségmegőrzés az egészségügyi kiadások fő célja, a kétharmadot kitevő alacsonyabb jövedelműek viszont főként a betegségek kezelésére és a betegségek melletti egészség-fenntartásra költenek a Gfk Hungária Egészséggazdasági Monitorának felmérése szerint.

A piackutató intézet keddi közlése szerint az egészségmegőrzésben aktívabb csoportban az összes egészségcélú költések 15 százalékát teszik ki az orvosi és gyógyszerköltségek, míg ez az arány 36 százalék az elsősorban betegség miatt költők körében. A vizsgálat megállapította, hogy az emberek nagy része tisztában van az egészségét veszélyeztető fő tényezőkkel, de életmódján a gyakorlatban kevéssé változtat. A lakosság 84 százaléka pontosan tudja, hogy a dohányzás komoly kockázati tényező, mégis csupán 61 százalék nem dohányzik és kerüli a dohányfüstös helyeket. Azzal 82 százalék van tisztában, hogy az elhízás és a túlsúly veszélyezteti az egészséget, 79 százalék fontos rizikófaktornak tartja a testmozgás hiányát, mégis csupán 41 százalék mozog rendszeresen. A magas vérnyomást 84 százalék tartja kiemelkedően veszélyeztető tényezőnek, rendszeresen megméretni viszont csak 49 százalék szokta. A lakosság 15 százaléka alkalmaz egészsége megőrzése érdekében, azaz prevenciós céllal alternatív vagy természetes gyógymódokat. A gyógyulási céllal alkalmazott és alternatív kezeléseket is figyelembe véve azonban 32 százalék részesít előnyben alternatív terápiát. Gyógyteát 44 százalék vásárolt az elmúlt 12 hónapban, gyógycseppeket 15 százalék, homeopátiás készítményeket pedig 9 százalék. Az Egészséggazdasági Monitor adatainak forrása országos reprezentatív lakossági felmérés, amely 2000 ember megkérdezésével 2012 júniusában zajlott.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.