Kultúra

Vajda Júlia: Nagyon jó érzés Az üvegcipőben játszani

Vajda Júlia: Nagyon jó érzés Az üvegcipőben játszani

2015. november 22., vasárnap
Vajda Júlia: Nagyon jó érzés Az üvegcipőben játszani
vajda_julia01kf

Az üvegcipő az 1920-as évek józsefvárosi Hamupipőke-története, ami Molnár Ferenc addig csavart, míg drámai vígjáték nem lett belőle. Vajda Júlia, a Szegedi Nemzeti Színház örökös tagja apró, ám annál jelentősebb szerepben bukkan fel Az üvegcipőben, ahol olyan művészekkel is együtt dolgozik, akiknek a zenés darabokban énekmesterként segít a színfalak mögött.

"Nagyon régen játszottam már prózai előadásban. Érdekes látni, ahogyan az alkotók megfejtik a darabot, ahogyan lelkileg és eszmeileg magukévá teszik a szerepeket. Hetek óta figyelem, hogyan alakulnak ki a jellemek, hogyan születik meg a hanghordozás. Izgalmas volt ezt testközelből megtapasztalni, főleg egy ilyen bonyolult és veretes szövegű Molnár-darabban. Nagyon jó érzés benne lenni."

Vajda Júlia

a Szegedi Nemzeti Színház örökös tagja, Liszt-díjas operaénekes hosszú idő után tér vissza a prózához. Az üvegcipőben - ahogy ő mondja - apró, ám annál jelentősebb szerepet kapott Roticsné, a kuncsaftjairól mindent tudó dörzsölt madame megszemélyesítésével. A Roticsnéjé valódi ziccer szerep, amit az operaénekes szerint az előző előadók tettek híressé, élen

Lorán Lenkével

, aki a Petőfi Színház 1963-as televíziós feldolgozásában játszotta az asszonyt. "Kis szerepben nehéz az embernek lelkileg is olyan helyzetbe hoznia magát, hogy azok a bizonyos egy mondatok hangsúlyosak legyenek. Így van ez az operában is, azt szoktuk mondani: ott nincs javítási lehetőség, vagy úgy szólal meg a dal, ahogyan kell, vagy ennyi volt." Ahogy Vajda Júlia fogalmazott, az operaénekes elsősorban a zenéből indul ki. Bár fontos a szöveg, elsősorban nem az határozza meg a jellemeket, a szituációkat és a hangulatot, míg a prózai darabokban igen. "Kicsit nyomasztja az embert, hogyan tud majd felzárkózni, hogyan tud egyenrangú partner lenni. Másként kell építkezni. Mindent lelkiismeretesen szeretnék megoldani. Hazai pályán is nagy a nyomás főleg akkor, minél hangsúlyosabb és jellegzetesebb a szerep. Mint Az üvegcipőben Roticsnéjé." A

Bagó Bertalan

rendezte előadásban ráadásul több olyan művésszel is együtt dolgozik, akiknek a színfalak mögött szokott drukkolni a premiereken és továbbjátszásokon. Vajda Júlia ugyanis a szegedi teátrum énekmestereként, mentorként vesz részt a prózai színészek zenés szerepekre történő felkészítésében. "Plusz feszültséget ad, mert mindig izgulok értük, hogyan alakítanak. Jól eső teher ez a zenés darabokban, követem a színészek pályafutását. Az üvegcipő alkotói közül jó pár művésszel még nem dolgoztam együtt, de nagyon kellemesek a próbák, jól érzem magam velük." Az üvegcipő november 26-tól tekinthető meg a Szegedi Nemzeti Színház Kisszínházában. Főbb szerepekben:

Kárász Zénó, Kubik Anna, Gidró Katalin, Vajda Júlia, Rédei Roland, Jakab Tamás, Somló Gábor, Csorba Kata

és még sokan mások.

Vajda Júlia, a Szegedi Nemzeti Színház örökös tagja apró, ám annál jelentősebb szerepben bukkan fel Az üvegcipőben - KLIKK: http://szegedma.hu/?p=590819

Szerző: Szegedma Hírportál2015. november 22.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.