Sikeresen zárult az Armel operafesztivál, és rengeteg fiatalt vonzott az októberi 17-ei egyetemista nyílt nap is, melynek keretében az Egerek és emberek című darabra 251 jegyet adtak el, s ugyancsak telt házzal ment a SZESZ aznapi előadása is – tudtuk meg a színház novemberi műsoráról tartott sajtótájékoztatón.
Októberben, pontosabban már holnap, pénteken
Csajkovszkij
Diótörő című balettjét láthatja a közönség. A hattyúk tava és a Csipkerózsika után harmadik, egyben utolsó balettje is nagy sikert hozott a szerzőnek. A Diótörő zenéjéből előbb a hat tételes szvit került bemutatásra 1892. márciusában, majd ugyanezen év decemberében bemutatták a pompásan kiállított színpadi művet is. A Diótörő a balettirodalom leggyakrabban játszott darabja lett.
Juronics Tamás
, a színház művészeti igazgatója elmondta, két akciót is szerveznek a darab kapcsán. Az előadásra érkező iskolások, óvodások szüleit felkérik arra, hozzák el a gyerekek megunt játékait. A társulat gyűjtést szervez, s karácsonyra szeretné kiosztani a nehéz sorsú, rászoruló gyerekeknek az összegyűlt ajándékokat. A másik akció keretében december 1-jéig tartó rajzpályázatot hirdetnek iskolásoknak. A legjobb alkotások szerzői vadasparki belépőt, az iskola pedig egy nyomtatót nyerhet. Pénteken még egy bemutatóra készül a drámai tagozat, a Kisszínházban
David Gieselmann
Kolpert úr című vérbő komédiáját mutatják be 17 éves korhatárral.
„Ennél feketébb komédiát még nem írtak.
David Gieselmann
briliáns darabja nemcsak kifigurázza erőszak iránti lelkesedésünket – mely manapság számos film és dráma alapja -, de érdekes módon ki is elégíti azt. Ami nagyon tetszik a darabban az az, hogy egyszerre klasszikus és posztmodern: játszik a történetmesélés késleltetésével, miközben kulturális utalások sorát vonultatja fel. A holttestet rejtő ládát Gieselmann
Hitchkock
A kötél című filmjéből kölcsönözte. A vendégfogadó és a vendég házaspár ötletét
Albee
Nem félünk a farkastól című drámájából vette. A cselekmény véres kibontakozása pedig
Tarantino
Ponyvaregényét idézi. De Gieselmann sokkal több, mint jól képzett, divatos szerző. Valójában zaklatott moralista, aki ki meri mondani, hogy Németországban és másutt is létezik a nagyvárosi unalom, az érzelmi kiüresedettség” – írja a darabról a The Guardian. November 16-án visszatérő vendégként
Keresztes Attila
rendezi a La Mancha lovagját, Cervantes regényének világsikerű musical változatát. A zenés színmű azt az alapkérdést feszegeti, vajon mindannyiunkban megvan–e a szándék a szépre, a jóra, a moralitásra, amelyek által aztán szebbé tehetjük az életünket. S ha megvan, mégis miért kell belehalni? A főbb szerepekben
Szilágyi Annamáriát, Rácz Tibort, Gömöri Krisztiánt
, az ötvenedik születésnapját a minap ünneplő
Jakab Tamást
láthatjuk.
A november 23-én debütáló A mundérvásárhelyi búcsú (Das Jahrmarktsfest zu Plundersweilern) című vásári komédiát két szerző is jegyzi:
Johann Wolfgang von Goethe
és
Peter Hacks
. A művet az ifjú Goethe kezdte el írni, de sohasem fejezte be. A 20. században Peter Hacks újra előveszi, de nem átírja, továbbírja, hanem újraértelmezi az alkotást. A
Csiszár Imre
által rendezett darabban mindössze 3 színész játszik, ők azonban legalább 20 szereplőt keltenek életre különböző mozgásszínházakra, bábszínházakra jellemző eszközökkel. Elrajzolt, stilizált figurákkal teli világ tárul a közönség elé,
Borovics Tamásnak, Danis Lídiának
és
Pataki Ferencnek
igazi kihívást és roppant nehéz feladatot jelent majd közel hozni a közönséghez ezt a tarka vásári forgatagot. A komédiát a Kisszínházban láthatja a nagyérdemű.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.