Kultúra

Szegedre jön A Csárdáskirálynő Bónija + HANG

Szegedre jön A Csárdáskirálynő Bónija + HANG

2010. február 9., kedd
Szegedre jön A Csárdáskirálynő Bónija + HANG

Első operettlemezével érkezik Peller Károly

Megjelent Peller Károly, a Budapesti Operettszínház ismert énekesének első önálló lemeze, olyan kiváló közreműködőkkel, mint Oszvald Marika, Kalocsai Zsuzsa, Fischl Mónika, Szendy Szilvi, Kékkovács Mara, Bódi Barbara és a névrokon Peller Anna. Az operettszínész koncertkörútra is indul, február 12-én elsőként Szegeden lép lemeze slágereivel, no és persze kolléganőivel és táncosokkal színpadra egy nagyszabású show keretében 19 órakor az IH Rendezvényközpontban (Szeged, Tisza-part 2.)

Peller Károly

több mint tíz éve játszik a Budapesti Operettszínházban, első jelentős szerepe

Kálmán Imre

Csárdáskirálynőjében Bóni volt – azóta is főként a táncos-komikus karakterét ölti magára, bár a most is műsoron levő Mágnás Miskában Récsey Mixi szerepe mellett már Miskaként is bemutatkozott a pesti nagyérdeműnek.

– Első önálló operettlemeze bizonyára mérföldkő. Hová szeretne eljutni a pályán, van-e álomszerepe?

– A táncos-komikusok álomszerepe A Csárdáskirálynő Bónija, amelyet már 19 éves koromban volt szerencsém eljátszani, mégis ez volt a legfontosabb állomás az életemben. Innentől mindig az a vágyott szerep, ami éppen a következő feladat.

– Ön, mint a műfaj művelője, hogyan gondolkodik az operettről, hiszen sokszor hallani, hogy a magyarok külföld felé szívesen dicsekszenek vele, míg a hazai szakma megbecsülését nem igazán élvezi…

– Ez abszolút így van. Mi hungarikumnak tartjuk az operettet, és a közönség is nagyon szereti, miközben úgy érzem, hogy a saját színházi szakmánk kicsit lenézi ezt a műfajt, sőt az operett hallatán hanyatt-homlok menekül. Pedig büszkének kellene lennünk rá. Nagyrészt ez az előítélet onnan származik, hogy az ’50-es évek derekán egy társadalmi osztály és egy rendszer ellen irányulva nagyon túlrajzoltan játszották. Ma viszont ugyanúgy visszük színpadra, mint bármely más zenés darabot. Bár a zenés produkciók mindig kicsit elemelkednek a földtől, mégis abszolút mai a témájuk, hiszen minden operett a szerelemről szól, ami mindenkinek az életében jelen van, és mindenkit valamilyen módon megérint. – Ön miért kezdett el operettel foglalkozni? – Ez egy véletlennek köszönhető. Először musicalstúdióba jártam, ott az egyik énektanárom operetteket is tanított nekünk – ekkor szerettem meg a műfajt. Ráadásul Medgyesi Mária volt a színészmesterség tanárom, aki akkor az Operettben primadonna-szubrettként játszott, és miatta kezdtem el a színházba járni darabokat nézni. Nagyon megtetszett nekem ez a világ. Amikor felvettek az Operett Stúdióba, egyértelmű volt, hogy a táncos-komikus vonal lesz az enyém: a magánéletben is ilyen vidám fickó vagyok, a vidámság, a tánc, az ének, ezek egyvelege passzol hozzám leginkább. – Van kedvenc operettje? – Ez nehéz kérdés. Játszani igazából mindegyiket szeretem, de talán a már említett Csárdáskirálynő Bónija és a Marica grófnő Zsupánja áll hozzám a legközelebb, illetve többször játszottam most Bajor Imre betegeskedése miatt a Mágnás Miskát. Nézni leginkább A mosoly országát szeretem, mert annyira a szerelemről és a férfi-nő kapcsolatról szól, és zeneileg is nagyon gyönyörű. Hallgasson bele Peller Károly első operettlemezébe!

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.