„Mit számít, ha a gyilkossággal vádolt azért veszti el életét, mivel nem sírt anyja temetésén?”*
Urbán András
boncol a színpadon. Teszi ezt az URBI ET ORBI előadása óta, szinte csupasz, kellékkeltől mentes térben, ahol a színészek darabról darabra beszélik ki magukból minden titkukat.
A Strand is, ami tulajdonképpen maga az előadás, ezzel az eszköztárral dolgozik, a négy fiatal színész folyamatosan beszél. Az ő frusztrációikon keresztül jut el szépen követhetően az előadás
Camus
közönyében feltett kérdésig, mennyire számít az, hogy a vádlott nem sírt anyja temetésén. A bűncselekmény maga, egy gyilkosság már majdnem mellékes dolog, fő bűn a másság (közöny) lesz. Mérhető, érezhető a gyűlölet. A végén sötétség és hosszú, néma csend, mintha a nézőket erőszakkal kellene visszarángatni az előadásból a Régi Zsinagóga székeibe. A
Balog József
rendezte, rövidke második felvonás akár el is hagyható, nélküle is él a darab. Megnyugvásra, fellélegzésre alkalmas, kevés betekintést enged az előadás megszületésébe.
Tolnai Ottó
versei a délvidéki fiatal színészek előadásában fájdalmasan szépek. Keresve sem lehetett volna jobb záró képet találni a tizenkilencedik Thealter fesztiválnak. Az illúzió vasárnap este véget ért.
Urbán András Társulata: Idegen – reflexiók – Két játék egy szünettel
I. Strand
szereplők: Béres Márta, Erdély Andrea, Mikes Imre Elek, Mészáros Árpád, rendező: Urbán András
II. A panasz, a bánat és a rettegés
szereplők: Balog József, Barta Zsuzsa, Béres Márta, Erdély Andrea, Mikes Imre Elek, Mészáros Árpád, Seres István (Pipu) zene: Pavlovits Dávid, Pink Floyd film: Dankó László, Rajhona Péter, Szögi Lackó koreográfia: Zsalakovics Anikó munkatárs: Grecsó Zoltán fény: Turcsányi István rendező: Balog József *Albert Camus: Közöny
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.