A Mezzo-operaverseny második produkciójaként bemutatták Gershon Kingsley (képünkön balra) és Michael Kunze (képünkön jobbra) Wallenbergről szóló, Raoul című operáját csütörtökön a Szegedi Nemzeti Színházban.
"
Raoul Wallenberg
a reményt szimbolizálja a gyilkosságok és a horror korában, azt, hogy nehéz helyzetben is viselkedhetünk emberként" - fogalmazott
Julia Haebler
, a fiatal német rendező a bemutató előtt tartott közönségtalálkozón
(
galériánk képein látható a Reökbeli közönségtalálkozó, melyen a rendező mellett
Gershon Kingsley és Michael Kunze is részt vett).
Hozzátette: mindenki számára adott a lehetőség, hogy tegyen valamit annak érdekében, hogy jobbá váljon a világ. Ahogy a darabban is elhangzik: "Te is lehetnél Raoul Wallenberg." A darab színpadra állítása során komoly rendezői feladat volt, hogy az első pillanattól az utolsóig szerepel a holokauszt áldozatait megjelenítő kórus. A történelmi szereplők is közülük lépnek ki, így nem egy-két karakter, hanem a kórus áll a figyelem középpontjában - mondta a rendező. Az opera - amelynek világpremierje május 9-én Brémában volt - Raoul Wallenberg a második világháború végén Budapesten töltött hónapjait mutatja be. A valós eseményeken alapuló cselekményben az ifjú svéd kereskedő egy németországi vasútállomáson tanúja lesz egy jelenetnek, amely megváltoztatja az életét. Amikor tudomást szerez
Eichmann
tömeggyilkosságairól, elhatározza, hogy Budapestre utazik és segít a bajbajutottakon. A megmentettek között van egy fiatal pár is, Serge és Rahel. Harcuk a méltóságteljes életért a darab mellékcselekménye. Az előadáson három versenyző lép föl: a címszerepet a Franciaországban tanult lengyel operaénekes,
Marcin Habela
alakítja, Serge-t a döntő egyik magyar résztvevője,
Beöthy-Kiss László
játssza, Rahelként pedig a francia
Violaine Kieffert
láthatja a közönség.
Michel Kunze
- aki olyan musicalek, mint az Elisabeth, a Vámpírok bálja és a Mozart! librettistájaként vált ismertté - elmondta, a darab művészi reflexió a történelemre. Amikor
Gershon Kingsley
zeneszerzővel elkezdtek dolgozni a művön, biztosak voltak benne, hogy zenés színház születik, a forma, hogy ez musical vagy opera lesz, másodlagos volt. A szövegíró kifejtette, nagyon fontosnak tartja, hogy Bréma után Magyarországon is bemutatják az operát, hiszen a darab ide tartozik. A tavaly novemberben elkezdődött operaverseny öt produkciót felvonultató döntőjének eredményhirdetését november 17-én tartják a Szegedi Nemzeti Színházban. Akkor adják át a legjobb női és a legjobb férfi opera-előadónak járó fődíjat is. A megmérettetésen több mint háromszázötvenen indultak, a döntőbe tizenkilencen jutottak, s közülük választja ki az
Anatolij Vasziljev
színigazgató-rendező vezette zsűri a győzteseket. Az eredményhirdetésen adják át a legjobb produkciónak, valamint a legjobb férfi és női énekesnek járó közönségdíjat is, melyet az előadásokat a helyszínen, illetve a televíziók közvetítésein követő nézők szavazatai alapján ítélnek oda.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.