Számos cikket írtunk már arról, és már a mindennapjainkban is tapasztalhatjuk, hogy 2022 szeptembere óta háromlépcsős rendszerben emelkedett a Szegedi Közlekedési Társaság díjszabása. Egy vonal például már drágább Szegeden, mint a fővárosban.
Tavaly július 4-én fogadta el a városvezetés azt az előterjesztés, mely jóváhagyta, hogy 3 lépcsőben emelkedjenek a tömegközlekedési illetve a parkolási díjak Szegeden. Az önkormányzat indoklása akkor az volt, hogy az infláció és az energiaválság növeli az önkormányzat kiadásait, továbbá a járvány egyik hatásaként a közösségi közlekedést használók aránya is csökkent.
A kedvezményes havibérlet a diákoknak és a nyugdíjasoknak eddig 5280 forintba került Szegeden, Budapesten ugyanez 3450, illetve 3330 forintba kerül. Az SZKT szerint a tömegközlekedés finanszírozási igénye 4-ről 7,3 milliárd forintra nőtt, szerintük ezért kellett így megemelniük a viteldíjakat és a parkolás díja is ezért emelkedik. Ugyanakkor a tavaly júliusi közgyűlésen azt is hozzátette az önkormányzat, hogy a diák- és nyugdíjasbérletek árai még tovább emelkedhetnek, ha azokra nem kapnak állami támogatást - az SZKT már konkrétan arról beszél, hogy mindez 2024. január 1-én már meg is történhet. Hozzátették, szerintük a vidéki városokhoz képest ugyan magasabbak náluk a viteldíjak, de Miskolcon vagy Debrecenben is drágább a helyközi utazás, mint Budapesten.
Debrecenben 460, Miskolcon 430 forint az elővételes vonaljegy, járművön megváltva 550 és 700 forint, de havibérletek tekintetében Miskolc is olcsóbb 100 forinttal, mint Budapest. Augusztus és október végén a miskolci és a debreceni közlekedési társaság is árat emeltek.
A parkolások tekintetében Szeged és Budapest az elsők között van, itt egyaránt 600 forint a parkolás egy órára, ezt követi 540 forinttal Debrecen, majd 520-al Győr és Miskolc 440 forinttal. A rekorder Székesfehérvár, itt a legbelső városi zónában egyáltalán nem parkolhatunk, azon kívül pedig fél óránként 900 forint a parkolás.
A szegedi önkormányzat ugyanakkor rossz gazdasági politikát is folytat: a százezernél népesebb hazai városok sorában Szeged az utolsó az egy főre jutó helyiiparűzésiadó-bevétel tekintetében.
(via Index)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.